فرماندار سرخس :

۱۱۵ کارگر معدن آق دربند شهرستان سرخس "۹ ماه حقوق معوقه" دارند

۱۱۵ کارگر معدن آق دربند شهرستان سرخس

گروه معادن - فرماندار سرخس گفت: ۱۱۵ کارگر معدن آق دربند سرخس ۹ ماه حقوق و مزایای خود را از شرکت مطالبه داشته و کارفرما در جلسات گفته که تا ماه آینده ۲ ماه از این میزان را پرداخت می‌کند.

به گزارش ماین نیوز، حسین سنجرانی اظهار داشت: معدن آق دربند سرخس یکی از معادن بسیار قدیمی ذغالسنگ است که متعلق به بخش خصوصی و آستان قدس رضوی است و در سال‌های گذشته به علت تسهیلاتی که دریافت کرده و جریمه‌های سنگینی که بابت آن باید پرداخت می‌کرد دچار مشکلات زیادی شده بود.

وی با بیان اینکه میزان برداشت از معدن آق دربند باید در ماه بیشتر از 150 تن ذغالسنگ باشد که شرکت متضرر نشود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم اکنون میزان برداشت از این سقف بسیار پایین‌تر بوده و شرکت در حال ضرر کردن است و این مسئله هم یکی از موضوعاتی است که سبب شده حقوق معوقه کارگران بالا برود.

فرماندار سرخس با بیان اینکه کارفرما باید تجهیزات به‌روز را در اختیار کارگران قرار دهد و کارگران نیز بتوانند سطح تولید خود را بالاتر ببرند، اظهار داشت: در این صورت می‌توان امیدوار بود که برخی اتفاقات مثبت در این روند رخ داده و امنیت شغلی برای کارگران ایجاد شود.

سنجرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ستاد تسهیل برنامه‌ریزی شده که تسهیلاتی در اختیار این واحد قرار گیرد علاوه بر این نامه‌ای به تولیت آستان قدس رضوی برای تأمین مالی به مبلغ 2 میلیارد تومان برای شرکت ارسال شده و امید می‌رود مجموع اقدامات بتواند امنیت روانی را برای کارگران این معدن ایجاد کند.

وی بیان کرد: هم اکنون 115 کارگر در این معدن کار می‌کنند که امکان افزایش آن‌ها وجود دارد و دولت نیز برای بهبود وضعیت این کارگران اقدامات زیادی را انجام داده و تنها 10 میلیارد تومان برای راه این معدن اعتبار در نظر گرفته شده است. کارگران این مجموعه 9 ماه حقوق معوقه دارند و کارفرما در جلسات مختلف این قول را به ما داده که تا ماه آینده 2 ماه از حقوق کارگران را پرداخت کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا