معاون امور معادن وزیر صنعت در کرمان:

عوارض صادرات سنگ‌آهن خام در سال ۹۸ به ۱۵ درصد می‌رسد

عوارض صادرات سنگ‌آهن خام در سال ۹۸ به ۱۵ درصد می‌رسد

گروه معادن >سنگ آهن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر عوارض صادرات سنگ‌آهن خام ۱۰ درصد است که در سال ۹۸ به ۱۵ درصد می‌رسد.

به گزارش ماین نیوز، جعفر سرقینی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار داشت: سه استان از سال 94 ایده تشکیل شورای معادن را پیگیری می‌کردند که یکی از آنها استان کرمان بود که توسط شخص رزم‌حسینی استاندار پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها شورای معادن به ریاست استاندار تشکیل می‌شود گفت: 60 درصد اختیارات شورای عالی معادن کشور به استان‌ها تفویض شده و پیش‌بینی ما این است که در دو مرحله بعدی نیز تفویض اختیار انجام شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه البته شورای معادن استان‌ها نیز ارزیابی می‌شوند و بر همین اساس تفویض اختیارات انجام می‌شود افزود: توسعه بخش معدن در استان کرمان مدیون گل‌گهر در استان است و کارهای بزرگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرکت میدکو نیز برای توسعه معدن در استان کرمان زحمات زیادی کشیده است خاطر‌نشان کرد: برای ذغالسنگ برنامه بازنگری داریم و طرح جامع ذغال تهیه شده و ابلاغ می‌شود.

سرقینی با اشاره به اینکه تولید مس کاتد پایین آمده و به حدود 15 هزار تن رسیده اما مس تولیدی 30 تا 35 درصد اضافه شده است گفت: شرکت‌هایی هستند که هم کار معدنی انجام می‌دهند و هم صنعتی هستند که باید اصلاح شود و بر اساس قانون فقط معدنی قابل قبول است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر عوارض صادرات سنگ‌آهن خام 10 درصد است که در سال 98 به 15 درصد می‌رسد که در راستای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی است و در عوض عوارض صادرات گندله صفر می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا