مبادله آب با معدن سایر استانه اراهی برای تامین مواد اولیه تولید فولاد

مبادله آب با معدن سایر استانه اراهی برای تامین مواد اولیه تولید فولاد

دنیای معدن -استاندار هرمزگان گفت: مبادله آب با معدن با سایر استان ها یکی از راه های تامین مواد اولیه برای تولید فولاد در استان است.

فریدون همتی در نشست کارگروه فولاد استان هرمزگان، اظهار داشت: به منظور افزایش ظرفیت فولاد استان به ۱۰ میلیون تن، باید نقشه فضایی به تفکیک مکان ها و شهرستان های استان تهیه و زیرساخت های آنها فراهم شود تا سرمایه گذار بتواند در این صنعت ورود و استان به قطب فولاد کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: چنانچه برای تامین زیرساخت های لازم توسعه تولید فولاد از قبیل آب، برق و گاز دستگاه های مربوطه با مشکل مواجه هستند، مشکلات خود را در کارگروه عنوان تا بتوان آنها را برطرف ساخت.

استاندار هرمزگان افزود: از ظرفیت های پساب تصفیه شده فاضلاب شهری بندرعباس نیز می توان علاوه بر بخش شهرداری برای آبیاری فضای سبز، بخشی هم در اختیار صنعت استان قرار گیرد تا نیاز این بخش نیز رفع شود.

همتی ساخت ریل راه آهن را از زیر ساخت های مورد نیاز صنعت فولاد دانست و بیان داشت: این امر می تواند تاثیر مثبتی در توسعه استان و شهرستان های مختلف آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره فولاد در استان ایجاد اشتغال را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: تشکیل چنین کارگروهی می تواند نقش موثری در تسهیل تکمیل این زنجیره در هرمزگان داشته باشد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مبادله آب با معدن با سایر استان ها یکی از راه های تامین مواد اولیه برای تولید فولاد در استان است چون هر استانی یک مزیت دارد و در یکپارچگی کشور این مزیت ها در کنار هم قرار می گیرند.

همتی با تاکید بر اینکه همکاری میان واحدهای تولید فولاد در استان می تواند موجب تکمیل زنجیره فولاد و هماهنگی بیشتر در این زمینه شود، عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت تبدیل شدن به قطب فولاد کشور را دارد و این همکاری می تواند منجر به گام موثری در این عرصه شود.

وی گفت: صادرات سنگ آهن از کشور با وجود واحدهای تولیدی در هرمزگان درست نیست و زمانی که می توان با فرآوری سنگ آهن ارزش افزوده ایجاد کرد، نباید سنگ آهن خام صادر کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تمرکز بر روی فرآورده های پایین دست فولاد همچون میلگرد و تشویق سرمایه گذاران هرمزگانی در قالب واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ برای سرمایه گذاری در این بخش می تواند موجب ایجاد اشتغال در استان شود.

همتی بیان داشت: در زمینه تولید فرآورده های پایین دستی فولاد چنانچه سرمایه گذار هرمزگانی پیش قدم نشد می توان از واحدهای تولیدی این محصولات در کشور استفاده کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا