بیش از ۱۱.۲ میلیون تن شمش فولاد در هشت ماهه امسال تولید شد

بیش از ۱۱.۲ میلیون تن شمش فولاد در هشت ماهه امسال تولید شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - بررسی عملکرد تولید هشت ماهه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی ایران حاکی از آن است که تا پایان آبان ماه تولید شمش فولادی در کشور با 17 درصد رشد در همسنجی با پارسال به 11 میلیون و 223 هزار و 10 تن رسید.

به گزارش ماین نیوز، در آبان ماه امسال نیز یک میلیون و 512 هزار و 671 تن شمش فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با آبان ماه پارسال 29 درصد رشد داشت.

در هشت ماهه امسال، تولید فولاد اسلب در گروه فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) به پنج میلیون و 645 هزار و 824 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.
بر پایه این گزارش، در مدت یاد شده تولید فولاد در شرکت های خوزستان (اسلب، بلوم و بیلت فولاد) به 2 میلیون و 501 هزار و 662 تن رسید که در مجموع رشد پنج درصدی به ثبت رساند.
همچنین تولید بلوم در ذوب آهن اصفهان با یک درصد رشد در این مدت به یک میلیون و 524 هزار و 561 تن رسید.

در شرکت فولاد آلیاژی ایران، بلوم با 12 درصد رشد به 279 هزار و 97 تن رسید، ولی تولید بیلت گروه ملی صنعتی فولاد ایران 37 درصد نزول به 37 هزار و 49 تن کاهش یافت.
برپایه این گزارش، تا پایان آبان ماه امسال بیلت در شرکت فولاد کاوه جنوب به میزان 545 هزار و 465 تن تولید شد و تولید آن در شرکت فولاد خراسان به 498 هزار و 786 تن و در طرح ثامن چادرملو 190 هزار و 566 تن رسید.

کالاهای فولادی نیمه ساخته در چهار شکل شمش، بیلت، بلوم و اسلب تولید می شوند که برای تبدیل شدن به محصول نهایی بایستی یک یا چند مرحله‌ی دیگر فرآوری شوند.
شمش های فولادی در طول کمتر از ۲ متر و به شکل ذوزنقه تولید می شود؛ بیلت بر خلاف شمش طویل است و سطح مقطع آن دایره یا مربعی با عرضی کمتر از ۱۵سانتیمتر است و اگر عرض بیلت ( شمشال ) بیش از ۱۵سانتیمتر (یا سطح مقطع بیش از ۲۳۰سانتیمتر مربع ) باشد، آن را بلوم می‌نامند.
اسلب بر خلاف بلوم و بیلت مربعی نیست بلکه مستطیلی است و برای ساخت ورقهای فولادی، صفحه و … استفاده می‌شود.

براساس افق چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد خام کشور باید به 55 میلیون تن برسد و انتظار می رود به جایگاه هفتم جهان ارتقا پیدا کنیم.
سنگ آهن به عنوان اصلی ترین ماده اولیه تولید فولاد محسوب می شود که ذخیره شناسایی شده آن پنج میلیارد و 100 تن اعلام شده که از این رقم بیش از سه میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا