مدیرعامل مجموعه فولاد مبارکه گفت

رشد ۱۴ درصدی تولید فولاد کشور در ۸ ماهه امسال

رشد ۱۴ درصدی تولید فولاد کشور در ۸ ماهه امسال

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل مجموعه فولاد مبارکه گفت: در حالیکه تولید فولاد در کشور در ۸ ماهه سال ۹۵ حدود ۷ میلیون و ۴۵۵ هزار تن بوده، این رقم در ۸ ماهه امسال به ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تن رسیده که رشد ۱۴ درصدی را در تولید فولاد شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ماین نیوز، بهرام سبحانی مدیرعامل مجموعه فولاد مبارکه با بیان اینکه در مجموعه فولاد مبارکه حدود 17 هزار اشتغال مستقیم و 330 هزار اشتغال غیرمستقیم وجود دارد گفت: در حالیکه روند تولید فولاد در کشور در سال 95 حدود 7 میلیون و 455 هزار تن بوده، این رقم در 8 ماهه به 8 میلیون و 630 هزار تن رسیده که رشد 14 درصدی را در تولید فولاد شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار تولید تختال (فولاد خام) در سال 1404 گفت: بر اساس هدفگذاریهای انجام شده بایستی ایران در سال 1404، 55 میلیون تن فولاد خام تولید کند که سهم فولاد مبارکه حدود 25 میلیون تن می‌باشد. این در حالیست که امروز رقم تولید فولاد 10.3 میلیون تن در 3 مجموعه فولادسازی تحت نظر فولاد مبارکه می‌باشد.

سبحانی با اشاره به سهامداران اصلی مجموعه فولاد مبارکه گفت: 30 درصد سهام این مجتمع مربوط به سهام عدالت، 17 درصد مربوط به شرکت دولتی ایمیدرو، 14 درصد شستا و حدود 20 درصد متعلق به سهامداران خرد فعال در بورس اوراق بهادار می‌باشد.

مدیر عامل مجموعه فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر ظرفیت فولادسازی در مجتمع فولاد مبارکه 10 میلیون تن،‌ ظرفیت واحد نورد گرم 7 میلیون تن، واحد ریخته‌گری 10 میلیون تن، نورد سرد 1.5 میلیون تن، گالوانیزه 0/2 میلیون تن و ورق رنگی 0/1 میلیون تن می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سنگ آهن به عنوان مواد اولیه تولید فولاد از معاون چادرملو و گل‌گهر تامین می‌شود گفت: در حال حاضر مجتمع فولاد مبارکه صاحب 10 درصد از سهام هر یک از معادن ذکر شده می‌باشد. همچنین 96 درصد مالکیت مجتمع فولاد هرمزگان در اختیار مجتمع فولاد مبارکه می‌باشد.

سبحانی با بیان اینکه سرمایه ثبتی مجتمع فولاد مبارکه 7500 میلیارد تومان می‌باشد گفت: ارزش کل دارایی‌های این مجتمع 30 هزار میلیارد تومان بوده که حدود یک درصد از جی دی پی کل کشور و 5 درصد از جی دی پی کل کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیر عامل مجموعه فولاد مبارکه با اشاره به آمار صادرات و فروش محصولات فولادی این مجتمع در 8 ماهه نخست سال 95 گفت: در مدت مذکور 2میلیون و 900 هزار تن برای مصرف داخلی و یک میلیون و 250 هزار تن برای مقاصد صادراتی انواع محصول تولید شده است این در حالیست که در 8 ماهه سال 96 مصرف داخلی به 3820 تن افزایش یافته است.

وی افزود: در این بین میزان صادرات فولاد مبارکه با 42 درصد کاهش به رقم 728 هزار تن رسیده است.

به گفته سبحانی میانگین نرخ صادرات محصولات در 4 سال اخیر 25 درصد و میزان مصرف داخل 75 درصد بوده است. این در حالیست که در 8 ماهه نخست سال 96 میزان صادرات 16 درصد و میزان مصرف تقاضای داخلی 84 درصد بوده است.

مدیر عامل مجموعه فولاد مبارکه گفت: 25 درصد از تولیدات این مجتمع در صنایع پروفیل، 22 درصد در صنایع تکمیلی، 17 درصد در صنایع حمل و نقل،‌ 9 درصد در سازه‌های فولادی، 7 درصد در سازه‌ها و اتصالات نفتی، 2 درصد در لوازم خانگی و 8 درصد در سایر صنایع به کار می‌رود.

به گفته وی رقم سرمایه‌گذاری این شرکت در 4 سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان بوده که تنها 2 هزار میلیارد تومان آن در صنایع معدنی سنگان خراسان سرمایه‌گذاری شده است.

وی در پایان با اشاره به آمار مصرف 25 میلیون متر مکعبی آب در سال 95 در مجتمع فولاد مبارکه گفت: در سال 71 و زمان آغاز بهره‌برداری از مجتمع با ظرفیت 2.4 میلیون تن میزان بهره‌برداری از آب 40 میلیون متر مکعب بوده این در حالیست که امروز با افزایش ظرفیت به 7.2 میلیون تن میزان برداشت آب به 25 میلیون متر مکعب کاهش یافته است. همچنین میزان برداشت آب از زاینده رود از 16.6 به 2.5 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا