در هشت ماهه امسال؛

بیش از ۱۱.۲ میلیون تن شمش فولادتولید شد

بیش از ۱۱.۲ میلیون تن شمش فولادتولید شد

بررسی عملکرد تولید هشت ماهه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی ایران حاکی از آن است که تا پایان آبان ماه تولید شمش فولادی در کشور با ۱۷ درصد رشد در همسنجی با سال گذشته به ۱۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰ تن رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در آبان ماه امسال نیز یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۶۷۱ تن شمش فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با آبان ماه پارسال ۲۹ درصد رشد داشت.

در هشت ماهه امسال، تولید فولاد اسلب در گروه فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) به پنج میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۲۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.​ در مدت یاد شده تولید فولاد در شرکت های خوزستان (اسلب، بلوم و بیلت فولاد) به ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۶۲ تن رسید که در مجموع رشد پنج درصدی به ثبت رساند.

همچنین تولید بلوم در ذوب آهن اصفهان با یک درصد رشد در این مدت به یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۱ تن رسید

در شرکت فولاد آلیاژی ایران، بلوم با ۱۲ درصد رشد به ۲۷۹ هزار و ۹۷ تن رسید، ولی تولید بیلت گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۳۷ درصد نزول به ۳۷ هزار و ۴۹ تن کاهش یافت.

تا پایان آبان ماه امسال بیلت در شرکت فولاد کاوه جنوب به میزان ۵۴۵ هزار و ۴۶۵ تن تولید شد و تولید آن در شرکت فولاد خراسان به ۴۹۸ هزار و ۷۸۶ تن و در طرح ثامن چادرملو ۱۹۰ هزار و ۵۶۶ تن رسید.

بر اساس این گزارش، براساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد خام کشور باید به ۵۵ میلیون تن برسد و انتظار می رود به جایگاه هفتم جهان ارتقا پیدا کنیم.

سنگ آهن به عنوان اصلی ترین ماده اولیه تولید فولاد محسوب می شود که ذخیره شناسایی شده آن پنج میلیارد و ۱۰۰ تن اعلام شده که از این رقم بیش از سه میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

منبع:ایرنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا