دبیرکل اوپک اعلام کرد:

اوپک به هدف نفتی خود نزدیک شده است

اوپک به هدف نفتی خود نزدیک شده است

دبیرکل اوپک اعلام کرد اوپک به هدف متعادل کردن بازار نفت نزدیک شده زیرا از میزان مازاد ذخایر جهانی با ادامه کاهش تولید کاسته شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد بارکیندو در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: اشباع ذخایر نفت و محصولات نفتی به ۱۳۰ میلیون بشکه بالای میانگین پنج ساله کاهش یافته است. اوپک ماه گذشته میزان مازاد ذخایر را حدود ۱۵۴ میلیون بشکه برآورد کرده بود.

کاهش مازاد ذخایر نشان می‌دهد که اوپک و متحدانش شامل روسیه در تلاش برای محدود کردن تولید و حذف عرضه اضافی پیشرفت کرده‌اند. این گروه که ماه گذشته برای تمدید کاهش تولید تا پایان سال آینده موافقت کرد، قصد دارد در ژوئن برای ارزیابی وضعیت بازار و بررسی توقف کاهش تولید دیدار کند.

بارکیندو گفت: ما شاهد بازگشت به بازارهای باثبات هستیم و اشباع ذخایر محصولات نفتی اکنون به کمتر از ۳۰ میلیون بشکه کاهش یافته و کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید در فاصله ژانویه تا اکتبر، پایبندی بالای ۱۰۰ درصد به توافق داشتند.

دبیرکل اوپک پیش از این گفته بود اشباع ذخایر نفت با اجرای کاهش تولید از سوی اوپک، از بیش از ۳۸۰ میلیون بشکه بالای میانگین پنج ساله کاهش یافته است.

وی درباره استراتژی خروج از توافق کاهش تولید گفت: اوپک و متحدانش در تلاش برای طراحی یک استراتژی مستمر برای تنظیم عرضه پس از پایان مدت توافق کنونی هستند. این کشورها اتحادشان را فراتر از تعادل مجدد بازار گسترش خواهند داد.

دبیرکل اوپک گفت: اگرچه میزان ذخایر کاهش یافته اما رشد اقتصادی قوی به خصوص در چین، از بازار نفت حمایت کرده است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ رشد کرد که مشابه سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

منبع:ایسنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا