مدیرعامل ایمیدرو:

تولید فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیلون تن خواهد رسید

تولید فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیلون تن خواهد رسید

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران ( ایمیدرو) گفت: با برنامه ریزی انجام شده ظرفیت تولید فولاد کشور در افق 1404 به 55 میلیون تن در سال خواهد رسید.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل فولاد شادگان در جنوب خوزستان اظهارکرد: هم اکنون ظرفیت تولید فولاد در کشور 32 میلیون تن است که با بهره برداری از چند طرح بزرگ فولاد این ظرفیت به 55 میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به روند افزایش تولید فولاد کشور در چند سال اخیر گفت: پارسال 17 میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که امسال این رقم به 20 میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران ( ایمیدرو) اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی انجام شده امسال حجم صادرات فولاد در کشور به هفت میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه تولید فولاد در کشور به وضعیت بازار و مصرف آن در کشور بستگی دارد گفت: تولید فولاد و تکمیل زنجیره آن راهبرد اصلی اقتصاد مقاومتی است که در دولت دوازدهم این روند شتاب خواهد گرفت.

*** انتقاد از خصوصی سازی واحدهای فولاد در کشور
مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران ( ایمیدرو) با انتقاد از روند واگذاری واحدهای فولاد به بخش خصوصی اظهارکرد: متاسفانه برخی از طرح های فولاد به اسم خصوصی سازی به صندوق های بازنشستگی واگذار شد که این سبب شد زنجیره تولید فولاد در کشور به هم بریزد.
کرباسیان گفت: با انجام اصلاحات در بخش مالکیت برخی واحدهای فولادی کشور تلاش می شود زنجیره تولید فولاد با هدف ایجاد اشتغال، از خام فروشی جلوگیری شود.

**عقد قرارداد برای تولید 70 هزار تن ورق فولادی با وزارت نفت
کرباسیان در ادامه افزود: در سه ماه گذشته قرارداد تولید و فروش 70 هزار تن ورق فولادی به منظور ساخت لوله با وزارت نفت منعقد شد که این می تواند سرآغازی برای تولید همه نیازهای نفت به فولاد سازی کشور باشد.
وی گفت: صنعت فولاد کشور توانایی تامین همه نیازهای صنعت نفت کشور را دارد و با برنامه ریزی می توان از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

کرباسیان ادامه داد: صنعت فولاد کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم به روند توسعه خود با شتاب ادامه داده است.
بنا براین گزارش فولاد شادگان قرار است عصر دوشنبه با حضور ' اسحاق جهانگیری ' معاون اول رییس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری برسد.
این واحد فولاد سازی با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفجی و اشتغالزایی 700 نفر امروز افتتاح می شود.

معاون اول رییس جمهوری بعدازظهر دوشنبه در راس هیاتی از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد. بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی و نشست با مسئولان خوزستان از جمله برنامه های سفر 2 روزه جهانگیری به خوزستان است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا