یک نماینده مجلس از دستور وزیر صنعت خبر داد:

قطع ارز مبادلاتی و افزایش ۱۱۴ درصدی تعرفه برای واردات ذغال سنگ

قطع ارز مبادلاتی و افزایش ۱۱۴ درصدی تعرفه برای واردات ذغال سنگ

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر صنعت جهت قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع ذغال سنگ و افزایش تعرفه‌ ۱۱۴ درصدی واردات خبر داد.

 

نماینده کرمان و راور مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر صنعت جهت قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع ذغال سنگ و افزایش تعرفه‌ ۱۱۴ درصدی واردات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، محمد مهدی زاهدی با اشاره به مشکلات صنعت ذغال سنگ و معدنکاران از جمله خرید ارزان ذغال سنگ از خارج گفت: پیگیری مشکل خرید ارزان ذغال سنگ از خارج از کشور با نتایج مثبتی همراه شد.

وی افزود: به این ترتیب وزیر مربوطه دستور قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع ذغال سنگ و افزایش تعرفه‌ واردات ذغال سنگ و کک از 7 به 15 درصد را صادر کرد که امیدوارم این موضوع به شکوفایی استخراج معادن زغالسنگ منتهی شود و به تبع آن معادن ذغال شمال استان در راور، کوهبنان و زرند نیز از این اقدام نفع ببرند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: خریداری ذغال سنگ با قیمت پایین، بسیاری از معادن را با تراز منفی ماه به ماه مواجه کرده و موجب شده هر ماه بر بدهی این معادن افزوده و جمع زیادی از کارگران معادن بیکار شوند.

زاهدی گفت: کاهش تولید در معادن، به تعویق افتادن پرداختی حقوق و کاستن از اضافه کار کارکنان و نارضایتی قشر کارگر مستضعف که در خط مقدم تولید و در اعماق زمین مشغول به استخراج از معادن هستند از جمله مشکلات معادن ذغال سنگ است.

وی ادامه داد: نارضایتی کارگران صنعت ذغال سنگ، بسیار زیاد شده بود به همین دلیل تذکرات زیادی به دولت و وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شد. نامه‌ای هم به رئیس جمهوری ارسال شد و پس از آن دوباره در این زمینه در مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکراتی داده شد.

زاهدی افزود: نتیجه این پیگیری‌ها قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع ذغال سنگ و افزایش تعرفه‌ واردات ذغال سنگ و کک از 7 به 15 درصد با دستور وزیر محترم بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا