عدم ثبات در قوانین معدنی ناشی از نبود استراتژی است

عدم ثبات در قوانین معدنی ناشی از نبود استراتژی است

دنیای معدن - رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش های مجلس نبود استراتژی و نقشه راه در بخش معدن را علت اصلی عدم ثبات در قوانین بخش معدن دانست.

فرید دهقان گفت: در حال حاضر سند، برنامه جامع، استراتژی و نقشه راهی در بخش معدن تدوین نشده و همین موضوع به عدم ثبات در سیاست گذاری ها در این بخش منجر شده است.

رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش های مجلس همچنین با اشاره به تبعات مثبت لغو تحریم ها عنوان کرد که ایران در دوران طلایی و تکرار ناشدنی قرار دارد. دهقان گفت: دوران پسا تحریم دورانی است که اقتصاد ما را به اقتصادی آزاد تبدیل خواهد کرد و ما باید جهت استفاده حداکثری از موقیعت پیش آمده تمام توان خود را به کار بگیریم و بیشترین استفاده را ببریم.

دهقان با قلمداد کردن بخش معدن به عنوان صنعتی پیشران گفت: برای تبلور اقتصاد کشور ما باید بخش های پیشران و قابل رقابت کشور را شناسایی کنیم و با تقویت آنها، روند رو به رشد اقتصاد کشور را دوران پسا تحریم تسریع کنیم.

رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: با سیاست گذاری درست و منطقی می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش معدن به عنوان یکی از بخش های پیشران اقتصادی کشور، بهره برد.

او گفت: جهت حصول به نتایج مد نظر در دوران پسا تحریم باید برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های مناسبی در استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی طراحی و تدوین شوند.

منبع: معدنا

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا