قرارداد تازه وارد، نیامده صدرنشین شد؛

سکه تحویل تیر سال آینده، ۹۳۴ هزار تومان

سکه تحویل تیر سال آینده، ۹۳۴ هزار تومان

با بازگشایی قرارداد آتی سکه برای تحویل تیر سال آینده، این معاملات با پنج سررسید فعال پیگیری می شود و هم اکنون قیمت هر قطعه سکه برای سررسید تیر سال ۹۵ حدود ۹۳۴ هزار تومان است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز حجم معاملاتی آتی بورس کالا با آغاز معاملات تحویل تیر سال ۹۵ به ۶ هزار و ۳۳۲ قرار داد رسید، این در شرایطی بود که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) حجم معاملات آتی سکه به یک هزار و ۲۰ قرارداد رسیده بود.

همچنین در معاملات روز گذشته قیمت سکه در هر پنج سررسید فعال بازار یعنی آبان، دی و اسفند ۹۴ و همچنین اردیبهشت و تیر ۹۵ با افزایش نسبی قیمت ها روبه رو شد. به طوری که سررسید آبان ماه با رشد ۰/۴۲ درصدی و با نرخ ۹۱۱ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۱۹ هزار تومان به فروش رسید که افزایش ۰/۶۲ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۲۲ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۷۱ درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۲۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افزایش ۰/۴۵ درصدی را نسبت به روز پنج شنبه اخیر تجربه کرد. در پایان نیز قرارداد تازه وارد بورس کالا با قیمت ۹۳۴ هزار تومان برای تحویل تیر سال آینده بازگشایی شد. نکته جالب اینکه قرارداد تحویل تیر ۹۵ در همان روز نخست راه اندازی با استقبال بازیگران بازار آتی روبه رو شد به طوریکه از مجموع ۶ هزار و ۳۳۲ قرار داد، ۳هزار و ۱۷۸ قرارداد در این سررسید منعقد شد. به این ترتیب جایگاه نخست بازار آتی که در هفته های گذشته به سررسید اردیبهشت ۹۵ تعلق داشت، به قرارداد تیر اختصاص یافت.

 همچنین دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت ۹۱۷ هزار تومان معامله شد. کارشناسان عنوان می کنند با توجه به اینکه پیش بینی روند بهای طلای طی هفته جاری جهانی نزولی است، احتمال سقوط قیمت سکه طلا در بازار داخل نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب ۴۶۲، ۲۴۸ و ۱۶۶ هزار تومان معامله شده است.

به عقیده تحلیلگران بازارهای جهانی پس از آنکه آمارها نشان داد که رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه اکتبر سرعت گرفته و احتمالا فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، ارزش سکه در بازار داخلی با روند نزولی رو به رو شده که انتظار می رود این روند طی هفته جاری در پی افت اونس در بازارهای جهانی ادامه پیدا کند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا