عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار زعفران از طریق بورس کالا تنظیم می‌شود

بازار زعفران از طریق بورس کالا تنظیم می‌شود

یک نماینده مجلس با تاکید بر لزوم عرضه محصولات استراتژیک مانند زعفران در بورس کالا گفت: معامله زعفران در این بورس می‌تواند در تنظیم بازار، شفاف‌سازی قیمت‌ها، اطمینان خاطر کشاورزان و حذف دلالان نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد حسن نژاد درباره  عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در بورس کالا وجود دارد باید از این ظرفیت در راستای تنظیم بازار زعفران استفاده کرد.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: بورس کالا در چند سال اخیر با اقدام های موثری که انجام داده است توانسته ارتباط بین بازار سرمایه و بخش کشاورزی را بیشتر کند. در این میان برای عرضه زعفران و برخی کالاهای استراتژیک، بورس کالا باید زیر ساخت هایی فراهم کند تا کشاورز بتواند با اطمینان و امنیت خاطر زعفران خود را در این بازار عرضه کند.

به گفته وی، مهیا کردن شرایط عرضه با هم اندیشی فعالان بازار زعفران باید به گونه ای باشد تا روند کار به سرعت اجرایی شود.

حسن نژاد اظهارداشت: باید به این نکته توجه داشت زمانی که صحبت از بورس کالا می شود یعنی مکانی که کالاهای استاندارد با گرید های مشخص در آن عرضه می شود. بحثی که وجود دارد این است که هر کدام از مناطقی که کشت زعفران صورت می گیرد  مدعی تولید با کیفیت بالا هستند به این ترتیب باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این محصول استراتژیک با کیفیت های مشخص در بورس کالا عرضه شود تا رفته رفته شاهد گسترش معاملات و اعلام قیمت ها به صورت شفاف باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه عرضه زعفران در بورس، اقدام منطقی و صحیحی است، گفت: بورس محلی برای کشف قیمت است و به طور یقین با معامله زعفران در بورس شاهد شفافیت قیمت این محصول خواهیم بود که این امر به نفع کشاورزان است، چرا که  یکی از راهکارهای کمک به بخش کشاورزی، شفاف سازی و نظامند کردن بازار است که در این خصوص باید از بورس کالا کمک گرفته شود.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ورود زعفران در بورس علاوه برشفاف شدن قیمت ها باعث کمرنگ شدن فعالیت دلالان می شود، اظهارداشت:به لطف وجود بورس کالا در اقتصاد ملی، شاهد گسترش و توسعه بازار های مختلف کالایی به عنوان یکی از ملزومات اصلی اقتصاد هستیم و بدون شک عرضه سایر محصولات استراتژیک و البته حمایت مسوولان مربوطه در بورس کالا، ثمرات زیادی برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا