در هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد بیش از ۱۵۷ هزار قرارداد آتی سکه

انعقاد بیش از ۱۵۷ هزار قرارداد آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته از شنبه تا پایان روز سه شنبه در بورس کالای ایران به ۱۴۴ هزار و ۲۷۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۳ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به این ترتیب در مجموع در چهار روز کاری هفته گذشته، ۱۵۷ هزار و ۷۳۱ قرارداد آتی سکه به ارزش ۲۵ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال منعقد شد.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید شهریور سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۳۰ هزار و ۶۴۳ قرارداد را به ارزش ۲۱ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیرماه سال آینده با ۹ هزار و ۵۸۱ قرارداد به ارزش معاملاتی یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد دی ماه امسال قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۲ هزار و ۲۶۲ قرارداد به ارزش ۳۲۶ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اردیبهشت ماه نیز با یک هزار و ۱۱۳ قرارداد به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اسفند ماه با ۶۷۶ قرارداد به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال معامله شد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته نشان می دهد در مجموع  ۱۳هزار و ۴۵۶ قرارداد به ارزش ۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، ۵ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا روندی منفی داشتند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۴۴۹ هزار تومان، افت ۰.۶۹درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان افت ۰.۳۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با نرخ یک میلیون و ۵۳۸ هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله و با افت ۰.۶۶ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریورماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۵۰ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۷۲درصدی رو به رو شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا