طی ۶ ماه اخیر به ثبت رسید؛

بازدهی ۲۰ درصدی صندوق طلا

بازدهی ۲۰ درصدی صندوق طلا

صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس که با نماد "طلا" به عنوان اولین صندوق طلای بازار سرمایه کشور که معاملات ثانویه آن از طریق بورس کالای ایران انجام می شود، در کمتر از ۶ ماه توانسته بازدهی ۲۰ درصدی نصیب سرمایه گذاران کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بدین ترتیب صندوق پشتوانه طلای لوتوس از ابتدای زمان پذیره نویسی خود در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۶ از قیمت اسمی ۱۰ هزار ریال به قیمت ۱۲ هزار ریال رسیده است؛ بطوریکه با این افزایش قیمت به ازای هر واحد صندوق، بازدهی ۲۰ درصدی در کمتر از ۶ ماه حاصل شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق‌های کالایی و اولین نمونه از این نوع صندوق است که به بازار سرمایه کشور عرضه شده است. این صندوق که در بورس کالای ایران پذیرش شده و از نظر نوع معامله، از گروه صندوق‌های قابل معامله ETFبوده و دارایی صندوق شامل گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه سکه طلاست؛ بنابراین صندوق های کالایی ابزارهای جدید مالی هستند که این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند تا به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر و تحمل ضرر و زیان، اوراق این صندوق‌ها را خریداری کنند و نگرانی از بابت ریسک نگهداری از آن کالا را بر عهده نداشته باشند.

افزون بر اینکه تجربه موفق این صندوق های طلایی و بازدهی مناسب آن برای سرمایه گذاران می تواند پیش زمینه ای برای کسب بازدهی از نوسانات ارزی در کشور توسط سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه و همچنین پوشش ریسک فعالان اقتصادی در مقابل نوسانات شدید قیمتی در بازار ارز باشد.

از آنجا که سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه فیزیکی سکه طلا، ریسک ناشی از لزوم حمل و نقل فیزیکی سکه ها، کسب اطمینان از اصل بودن سکه‌ها و پیگیری مستمر قیمت خرید و فروش و مسائلی از این دست را به همراه دارد، بنابراین استفاده از صندوق های طلا می‌تواند تا حد زیادی این ریسک‌ها را مدیریت کند؛ نابراین این صندوق‌ها غیر از سپرده‌های بانکی و گواهی سپرده، بخش قابل ملاحظه‌ای از وجوه گردآوری شده را به سرمایه‌گذاری در کالای خاص اختصاص می‌دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا