در بازارهای جهانی؛

نفت برنت ۶۲ دلار و ۵۱ سنت

نفت برنت ۶۲ دلار و ۵۱ سنت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، در حالی که بازار انتظار دارد میزان ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یابد و پس از آنکه هفته گذشته اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید را برای ۹ ماه دیگر تمدید کردند، قیمت نفت امروز با افزایش جزئی مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۲ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۵۹ سنت رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان هفته گذشته با هفد پایان دادن به مازاد ذخایر نفتی جهان و بالا بردن قیمت ها توافق کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کردند.

موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد، عربستان و روسیه تعهد قوی خود به تمدید کاه تولید را نشان دادند. این موسسه پیش بینی خود از قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا را برای سال ۲۰۱۸ افزایش داده و به ترتیب به ۶۲ و ۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسانده است.

این بانک آمریکایی اضافه کرده: اما ما معتقدیم تا سال ۲۰۱۹، واکنش نفت شیل و دیگر تولید کنندگان به رشد قیمت ها موجب تشویق اوپک و روسیه برای کاهش ظرفیت ذخیره این کشورها خواهد شد و قیمت ها را پایین خواهد آورد.

بر اساس تحقیقی که روز دوشنبه منتشر شد، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر با ۳۰۰ هزار بشکه کاهش به پایین ترین رقم از ماه می تاکنون رسیده است.

جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت، در حال حاضر همه چشم ها به آمارهای میزان ذخایر نفت خام آمریکا که امشب و فردا منتشر خواهد شد دوخته شده است.

نظرسنجی اوپک حاکی است، انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته باشد.

منبع:رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا