شرايط جذب سرمايه‌ خارجي در ذوب آهن فراهم شد

شرايط جذب سرمايه‌ خارجي در ذوب آهن فراهم شد به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، معاون مالي و اقتصادي شرکت ذوب آهن اصفهان از بستر‌سازي اين شرکت براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي در دوران پساتحريم خبر داد.
مجيد طلايي با بيان اين که در شرايط کنوني که اقتصاد کشور و صنعت فولاد با رکود مواجه است، براي تامين منابع مالي و جذب سرمايه‌هاي مورد نياز بايد از هر فرصتي بهره برد، افزود: رفع تحريم‌ها، فرصت خوبي براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي فراهم مي‌کند و در ذوب آهن نيز با توجه به محدوديت زماني و نياز فوري به اين سرمايه‌ها، اقدامات مختلفي از چندي پيش آغاز شده که در اين راستا با هيأت‌هاي مختلف خارجي مذاکره کرده‌ايم.
وي گفت: حضور در نمايشگاه بورس، بانک، بيمه و خصوصي‌سازي و نمايشگاه معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري، نيز جهت تعامل با سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي صورت گرفت تا در اين نمايشگاه‌ها، سرمايه‌گذاران خارجي با امکانات و فرصت‌هاي موجود در ذوب‌آهن آشنا مي‌شوند.
وي با اشاره به اينکه در گذشـته نيز ذوب آهن در جذب منابع خارجي فعاليت کرده و با بانک‌هاي خارجي تعامل داشته است، افزود: اين شرکت طرح‌هاي توسعه و همچنين طرح هايي به منظور افزايش بهره‌وري را در دست اقدام دارد که همگي از جذابيت لازم براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي برخوردار هستند.
مجتبي فريدوني مدير سرمايه‌گذاري و امور سهام شرکت نيز در اين باره گفت: پيش‌بيني‌ها نشان دهنده رفع کامل تحريم‌ها تا پايان سال 2015 است، بنابراين جذب سرمايه‌گذار خارجي و فاينانس نياز به مقدماتي دارد که در حال انجام آن هستيم و از طرفي بايد در بين گزينه‌هاي مطرح شده، بهترين‌ها را انتخاب کنيم.
وي رتبه‌بندي اعتباري را که چندي پيش صورت گرفت، يکي از مقدمات مهم براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي ذکر کرد و افـزود: تلاش مي‌کنيــم تا با توجه به فرصت‌هاي پيش رو، به موقع بتوانيم از سرمايه‌گذاري خارجي بهره‌مند شويم.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا