وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نصب 600 دوربین برای ثبت سرعت های غیرمجاز

نصب 600 دوربین برای ثبت سرعت های غیرمجاز

وزیر راه و شهرسازی از نصب 600 دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:‌ تا دو سال آینده تعداد دوربین‌های ثبت سرعت به 2200 دستگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندکی اظهار کرد: هم در ایران در دنیا سوانح رانندگی مسئله بسیار مهمی است، اعتقاد دارم مسائل واقعی جامعه را باید دید و برای راه‌حل آنها از خود جامعه کمک گرفت.

وی ادامه داد:‌ اگر هر مسئله را به مسئله اداری تبدیل کنیم حتما در آن شسکت می‌خوریم و موفق نمی‌شویم. شوربختانه به دلیل هیجانات سیاسی، معمولا مسائلی در جامعه نشر پیدا می‌کند که در سیاست ریشه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این‌که جامعه در ظرف 30 سال گذشته جمعیت سه برابر و خودروها 12 برابر شده است، بنابراین شهرنشینی و زندگی مدرن و خودرو مسئله واقعی اجتماعی است که نمی‌توانیم از آن چشم پوشی کنیم.

وی افزود: امروز وقتی هنرمندان، نویسندگان و... می‌آیند خود را درگیر این کار می‌کنند حس می‌‌کنم بذرهای اولیه سیاست اجتماعی کردن نتیجه داده است.

وی گفت: حس مسئولیت بزرگترین راهبرد افزایش ایمنی شهری مطرح شده بحث بسیار بسیار مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در جهت تنزل مخاطرات جاده باید عمل کنیم، ضمن آن‌که مدیریت جاده‌ها را به شکل خیلی جدی بگیریم. بحث سیستم آی تی و دوربین ها در جاده‌ها مسئله بسیار مهمی است.

آخوندی با بیان این‌که برنامه نصب 1880 دوربین در دستور کار قرار دارد،‌افزود: تا پایان امسال 600 دستگاه دوربین نصب می‌شود و امیدوارم تا دو سال آینده این تعداد به 2200 دستگاه افزایش یابد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا