معاون معدنی سازمان صنعت خراسان جنوبی:

۵۶ میلیون تن زغال سنگ حرارتی در طبس گلشن اکتشاف شد

۵۶ میلیون تن زغال سنگ حرارتی در طبس گلشن اکتشاف شد

گروه معادن >زغال‌سنگ - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از کشف از ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن زغال سنگ حرارتی از معادن شهرستان طبس گلشن خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمدسالاری ظهر امروز در بازدید از معادن شهرستان طبس گلشن اظهار داشت: این شهرستان به عنوان قطب تولید زغال سنگ کشور بیش از 800 میلیون تن ذخیره دارد.

وی ازبا بیان اینکه عملیات اکتشاف توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا شده است تصریح کرد: بیش از 56 میلیون و 500 هزار تن زغال سنگ حرارتی از معادن منطقه کوچک علی شمالی شهرستان طبس اکتشاف صورت گرفت.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاری 28 میلیارد و 600 میلیون ریال این شرکت برای عملیات اکتشاف در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: با اجرای عملیات اکتشاف، ذخایر زغال سنگ خراسان جنوبی به بیش از 800 میلیون تن می رسد.

وی با بیان اینکه زغال سنگ استخراج شده از طریق ناوگان ریلی به استانهای اصفهان و کرمان ارسال می شود افزود: بالغ بر 4 هزارنفر در معادن زغال سنگ شهرستان طبس مشغول به کار هستند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 27 معدن زغال سنگ در شهرستان طبس وجود دارد افزود: از این تعداد در 19 معدن زغال کک و 8 معدن زغال حرارتی استخراج می شود.

سالاری با تاکید بر اینکه که 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور در شهرستان طبس قرار دارد گفت: محدوده معدنی زغال سنگ شهرستان طبس 30 هزار کیلومتر است .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا