توسط رییس انجمن مالی اسلامی تشریح شد :

جزییاتی از سومین همایش مالی اسلامی/ معرفی اولین سایت کاریابی در حوزه مالی

جزییاتی از سومین همایش مالی اسلامی/ معرفی اولین سایت کاریابی در حوزه مالی

سه سال از آغاز فعالیت انجمن مالی اسلامی می گذرد و این انجمن هر سال همایش مالی اسلامی را برگزار کرده است. امسال هم این همایش در تاریخ 12 آذر ماه از ساعت 8 تا 14 بعد از ظهر در محل دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.

رییس انجمن مالی اسلامی روز گذشته جزئیات برگزاری سومین همایش مالی اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صالح آبادی در نشستی خبری که در راستای اجرای برنامه هر ساله همایش مالی اسلامی برگزار شد، گفت: سه سال از آغاز فعالیت انجمن مالی اسلامی می گذرد و این انجمن هر سال همایش مالی اسلامی را برگزار کرده است. امسال هم این همایش در تاریخ 12 آذر ماه از ساعت 8 تا 14 در محل دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.

به گفته وی دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و داوود دانش جعفری، وزیر اسبق اقتصاد به عنوان سخنرانان اصلی این همایش خواهند بود. همچنین پروفسور محمدکبیر حسن از دانشگاه نیورلئان آمریکا و برنده جایزه بانکداری درحوزه مالی اسلامی نیز ممکن است در بین این سخنرانان حضور داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افراد علاقه مند تا پایان مهرماه فرصت داشتند تا مقالات را برای این انجمن ارسال کنند،ادامه داد: این فرصت با توجه به استقبال بوجود آمده تا 10 آبان تمدید شد و در مجموع 53 مقاله برای همایش ارائه شد که نسبت به تعداد سال گذشته (33 مقاله) رشد 61 درصدی داشته است.

صالح آبادی از ارزیابی مقاله های ارائه شده در کمیته علمی همایش خبر داد و گفت: برای هر کدام از این مقاله ها داورهایی تعیین شده و مقالاتی حائز شرایط تشخیص داده شدند که یا در همایش ارائه یا با توجه به فرصت زمانی محدود در فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی با همکاری دانشگاه امام صادق، سازمان بورس و انجمن مالی اسلامی به چاپ می رسند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این مقالات هم تحت عنوان کتاب مجموعه مقالات سومین همایش مالی اسلامی به چاپ می رسند، افزود: همچنین این مقالات در پایگاه های ISC و سیویلیکا هم ثبت خواهند شد که اعتبار علمی قابل قبولی را به آنها می دهد.

وی محور اصلی این همایش را توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولید ملی و اشتغال عنوان کرد و افزود: سایر محورهای همایش شامل نقش ابزارهای مالی اسلامی در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال، آسیب شناسی ابزارها، عقود و قراردادهای مالی اسلامی رایج در بازار پول، سرمایه و بیمه ایران، امکان سنجی و طراحی روش های نوین تامین مالی اسلامی در راستای نیازهای جامعه، فرصت ها و چالش های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی در بازارهای مالی ایران و جهان، مزایا و معایب تکافل و راهکارهای ترویج آن در ایران هستند.

رییس انجمن مالی اسلامی در ادامه به برگزاری دو پنل در این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: پنل اول تحت عنوان آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی مطرح و بررسی خواهد شد و در پنل دوم هم نقش ابزارها و بازارهای مالی اسلامی در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال ارائه می شود.

صالح آبادی ادامه داد: علاوه بر این همانند سال گذشته جایزه مالی اسلامی به دو شخص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه مالی اسلامی و توسعه آن اعطا خواهد شد.

وی همچنین از اعای جایزه پژوهش برتر برای اولین بار در این همایش خبر داد و گفت:افرادی که پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای آنها در حوزه های مالی اسلامی بوده نیز می توانستند تا 10 آبان دراین همایش کاندید شوند که برای اولین بار در همایش سال جاری به پایان نامه برتر جایزه پژوهش برتر تعلق می گیرد.

آخرین فعالیت های انجمن مالی اسلامی

صالح آبادی در ادامه به تشریح فعالیت های انجمن پرداخت و با اشاره به نشانی پایگاه انجمن مالی اسلامی(IAIR.ir)، گفت: افرادی که در این حوزه مطالعه کرده یا قلم می زنند می توانند از این سایت مرجع با بخش های مختلف که شامل اخبار و اطلاعات فایل های نشست ها و همایش های تخصصی مالی اسلامی ،معرفی کتاب ها و مقالات متعدد در این حوزه با قابلیت دانلود، کتابخانه انگلیسی با بیش از 300 مقاله و کتاب، نشریات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی معتبر و ... است به نحو مطلوب بهره ببرند.

وی همچنین به برگزاری 17 نشست تخصصی توسط انجمن اشاره کرد و افزود: سلسله نشست های تخصصی انجمن مالی اسلامی که به صورت ماهیانه برگزار می شود به سه محور بورس، بانک و بیمه می پردازد و موضوعات نظری و کاربردی روز در این حوزه ها را با حضور پژوهشگران مختلف این حوزه ها بررسی می کند.

سایت کاریابی حوزه مالی راه اندازی شد

صالح آبادی از راه اندازی سایتی به نام بازار کار مالی با آدرس Jobiif.ir توسط انجمن مالی اسلامی خبر داد و گفت: افرادی که تقاضای استخدام در دستگاهی را داشته یا دستگاه هایی که نیازمند نیرو هستند، می توانند با عرضه و تقاضای نیروی کار در حوزه مالی اطلاع حاصل کنند.

وی با اشاره به تعریف دوره DBA و MBA بازار سرمایه و بانکداری اسلامی اظهار داشت: دوره MBA به صورت مشترک بین انجمن مالی اسلامی، سازمان بورس و دانشگاه امام صادق برگزار خواهد شد علاوه بر اینکه امتیازاتی هم برای این دوره در نظر گرفته که فراخوان آن ظرف 2 ماه آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

صالح آبادی عنوان کرد: در حوزه بانکداری اسلامی هم انجمن مالی اسلامی به همراه دانشگاه امام صادق مذاکراتی را با مرکز آموزش عالی بانکداری وابسته به بانک مرکزی انجام داده اند که هنوز به نتیجه نرسیده اما در صورت جمع بندی مذاکرات در آینده نزدیک فراخوان پذیرش دانشجو در هر دو دوره DBA و MBA در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش، سومین همایش بانکداری اسلامی 12 آذرماه جاری در دو قسمت از ساعت 10:15 تا 12 و 12:10 تا 14 در دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا