با آلودگی هوا معادن تعطیل می شوند/ معادن تهران استاندارد هستند

با آلودگی هوا معادن تعطیل می شوند/ معادن تهران استاندارد هستند

دنیای معدن - در پی آلودگی هوا طی چند روز اخیر که منجر به تعطیلی معادن استان تهران شد، معاون امور معادن و صنایع معدنی این استان اعلام کرد که هر زمان که با آلودگی هوا مواجه شویم معادن این استان موقتا تعطیل می شوند تا آلودگی هوا کنترل شود.

علی عبدی، با بیان اینکه ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران به خاطر خودروها و برخی صنایع است و معادن نقش چندانی در این پدیده ندارند، گفت: امروز معادن استان تهران در سطح استاندارد قرار دارند و مشکل چندانی در خصوص مسائل زیست محیطی ندارند، اما با این وجود به خاطر همکاری که برای کنترل آلودگی هوا داریم، در شرایط بحرانی، این معادن به حالت تعطیل در می آیند که در روزهای گذشته که آلودگی هوا اوج گرفته بود نیز طبق این روند عمل شد.

وی با اشاره به وضعیت زیست محیطی معادن استان تهران گفت: با وجود شناسایی ۲۶ نوع ماده معدنی، عمده معادن استان تهران، مربوط به استحصال مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه هستند که در برخی مناطق مانند منطقه ۱۸ به دلیل نظر محیط زیست و رودخانه کن به کلی تعطیل شدند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان تهران با بیان اینکه رکود ساخت و ساز، برخی معادن را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آورده است، گفت: اکنون در استان تهران حدود ۳۸۰ معدن وجود دارد که ۱۰۰ معدن به دلایلی مانند جلوگیری های محیط زیست و آب منطقه ای یا نداشتن بازار محصول، تعطیل شده اند.

به گفته عبدی، رکود بازار مسکن و کمبود ساخت و ساز موجب شده تقریبا همه معادن استان با زیر ظرفیت خود اقدام به تولید کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا