درآمدهای بخش معدن استان مرکزی ۱۰۰ درصد وصول شده است

درآمدهای بخش معدن استان مرکزی ۱۰۰ درصد وصول شده است

دنیای معدن - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: درآمدهای استان در بخش معدن محقق و به صورت ۱۰۰ درصد وصول شده است.

یوسف یوسفی شامگاه سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: درآمدهای بخش معدن در مجموع در کشور 10 درصد وصول شده که درآمدهای استان مرکزی به طور کامل و 100 درصد وصول شده است.

وی افزود: برگشت درآمدها بعد از وصول یکی از مطالبات است که برگشت این درآمدها می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به شهرک های صنعتی گفت: پنج هزار هکتار زمین را در استان به شرکت شهرک ها اختصاص داده ایم، براساس آمایش باید استقرار صنایع در در مکان هایی باشد که کمترین اثرات زیست محیطی را دارند، بنابراین تقاضا داریم که شرایط تسهیل شود تا استقرار صنایع در همین زمین های اختصاص یافته انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی هم با اشاره به طرح رونق تولید در بخش کشاورزی گفت: تمامی طرح های معرفی شده در بخش کشاورزی 561 طرح به مبلغ 152 میلیارد تومان بود که به 81 طرح تسهیلاتی به مبلغ 18 و نیم میلیارد تومان پرداخت شد.

علی بابایی تصریح کرد: تسهیلات رونق تولید به طور عمده سرمایه در گردش است و بانک ها میلی به پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت ندارند، از طرفی سود 18 درصدی این تسهیلات هم معضلی است که مانع رونق تولید می شود.

وی بیان کرد: طرح هایی داریم که در زمینه صنایع تبدیلی هستند که حدود 70 طرح می شود اما بانک ها رغبتی به سرمایه گذاری در طرح های تبدیلی ندارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: مشکل دیگر تنوع نرخ تسهیلات بانکی است که پیشنهاد ما برای بخش کشاورزی نرخ صفر درصد است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا