تحرکات دلار بر ریل تقاضا

تحرکات دلار بر ریل تقاضا

دلار که در روزهای اخیر بر مدار افزایشی قرار داشت توانست مرز 3600 تومان را در روز گذشته تجربه کند که احتیاط معامله گران مانع از ثبت این کانال جدید برای دلار شد.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از طلا ، افزایش تقاضا بویژه از سوی زائران عتبات عالیات سبب شد دلار در روز گذشته مرز 3600 تومان را نیز تجربه کند اما احتیاط معامله گران این ارز را پشت این کانال، بر بهای 3593 تومان متوقف کرد.  

تجربه ی این مرز قیمتی زمینه اش در هفته ی گذشته و در رشد 50 تومانی دلار فراهم شد که با ثبت این میزان رشد، رکورد جدیدی را در هفت هفته ی اخیر به ثبت رساند.

با تحرکات فعالان غیر رسمی و برخی از معامله گران سکه در اولین روز هفته ی گذشته، دلار رشد قیمت را تجربه و 11 تومان به ارزشش افزوده شد. اما یورو و پوند ریزش بها را تجربه کردند و با افت 42 و 75 تومانی بر بهای 3805 و 5315 تومان قرار گرفتند.

خبر کاهش 2 درصدی سود سپرده بانکی فعالیت معامله گران غیر رسمی را در بازار ارز افزایش و با هیجان آنها ارزش دلار به بالاترین نرخ از اواسط دی ماه سال گذشته رسید.

بهای 3535 تومانی دلار در این روز از عوامل دیگری نیز تأثیر گرفت. افزایش تقاضا و رشد نرخ درهم در بازار دبی. و این در شرایطی است که دو ارز اروپایی همگام با دلار توانستند بخشی از ریزش روز گذشته را جبران کنند.

دلار در روز دوشنبه رکورد دیگری را در سال 94 به ثبت رساند، رکوردی که انتظار تقویت بیشتر دلار را در بازار افزایش داد. دلار در این روز با اثر پذیری از کاهش عرضه ی حواله ی درهم و افزایش تقاضا تا بهای 3563 تومان بالا رفت.

دلار که در سه روز ابتدایی هفته 56 تومان رشد قیمت را تجربه کرده بود، در روز سه شنبه برخلاف انتظار فعالان روز کم نوسان و کاهشی را پشت سر گذاشت.

دلار روز سه شنبه را افزایشی آغاز کرد اما این روند با منتفی شدن کاهش نرخ سود سپرده بانکی و افزایش عرضه تداوم نیافت و ارزش این ارز 8 تومان تنزل کرد.

افت دلار و قرار گرفتن آن بر بهای 3555 تومان در حالی بود که یورو نیز افت بها را تجربه کرد اما پوند 20 تومان دیگر افزایش یافت.

دلار با نوسانهای کاهشی پنجمین روز هفته را آغاز کرد که این امر در پی افزایش عرضه و فروش ارزهای دپو شده رخ داد اما ساعاتی بعد تحت تأثیر تقویت سمت تقاضا با رشد روبرو شد تا این رفت و برگشت به رشد 5 تومانی دلار بینجامد.

همسو با دلار پوند نیز در این روز افزایش یافت اما یورو با 3 تومان افت بر بهای 3845 تومان قرار گرفت. دلار و پوند با بهای 3560 و 5380 تومان در بازار به فروش رسیدند.

گزارش  حاکیست، افزایش تقاضا و تحرکات سکه بازان در روز پنجشنبه دلار را تا بهای 3568 تومان بالا کشاند، بهایی که از دی ماه سال 93 جولانگاهی برای دلار نشده بود.

البته یورو در این روز با کاهش اندکی روبرو شد اما پوند انگلیس با رشد 35 تومانی مجدداً وارد کانال5400 تومان شد.

گفتنی است، در حالیکه روند روبه رشد دلار در پی تقاضا امید فعالان را به افزایش بیشتر بالا برده، برخی دیگر همچنان بر طبل تغییر جهت بازار و کاهش قیمتها می کوبند. آنها معتقد هستند اگر در اجرایی شدن برجام پیشرفتهایی حاصل شود، بازار بی درنگ روندش معکوس خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا