انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در خور و بیابانک و چابهار

انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در خور و بیابانک و چابهار

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در مناطق خور و بیابانک و چابهار خبر داد.

وجیه ا... جعفری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت ذخایر املاح تبخیری و مواد شیمیایی حاصل از آن در کشور به ویژه ترکیبات استراتژیک پتاسیم و نیز نظر مساعد رئیس هیات عامل ایمیدرو برای بالفعل کردن حداکثری پتانسیل های بالقوه در این حوزه، طرح امکان سنجی احداث پارک شیمیایی و تکمیل اکتشافات در 2 منطقه خور و بیابانک و چابهار در کمیته سرمایه گذاری شهریور 96، مصوب و مراحل اخذ مشاور ذیصلاح و شروع عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی شرکت های مشاور بین المللی از نظر مسائل فنی و اقتصادی، شرکت جِی او سی تکنیکال اینجینرینگ (JOC Technical Engineering) از کشور چین برای فرصت سنجی و تعیین نقشه راه آینده برای دستیابی به اهداف مصوبه کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو انتخاب و قرارداد مشاوره با آن منعقد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطرنشان کرد: چندی پیش، هیات کارشناسی از شرکت یاد شده از 2 سایت خور و بیابانک و چابهار بازدید کرد و قرار شد گزارش مقدماتی بازدید در اسرع وقت ارائه و گزارش نهایی با موضوع مطالعه فرصت ها و تعیین نقشه راه حوزه املاح تبخیری در این مناطق تهیه شود.

وی افزود: در حال حاضر، مراحل اداری ثبت اولیه پهنه اکتشافی به وسعت حدود یک هزار کیلومتر مربع در منطقه چابهار انجام شده و مراحل اداری افزایش وسعت پهنه به 16 هزار کیلومتر مربع در دست اقدام است. همچنین گزارش 3 ماهه نخست طرح چابهار شامل جمع آوری اطلاعات منطقه و تهیه بانک اطلاعاتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ارائه شد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا