بخش معدن مى تواند ترجمان واقعى اقتصاد مقاومتى در استان باشد

بخش معدن مى تواند ترجمان واقعى اقتصاد مقاومتى در استان باشد

دنیای معدن - استاندار آذربایجان شرقى گفت: بخش معدن و توسعه زیرساخت هاى تولید و اشتغال این بخش مى تواند ترجمات واقعى اقتصاد مقاومتى در آذربایجان شرقى باشد.

مجید خدابخش در حاشیه بازدید از معدن مس انجرد شهرستان اهر، افزود: در حال حاضر معدن مس سونگون یک ظرفیت بالقوه و ایده آل تولیدى و اشتغال در استان به شمار مى رود که با چهار هزار نفر کارگر ، از توان تولید 300 هزار تن کنسانتره در سال برخوردار است.

 

وى افزود: امیدوارم در آینده نزدیک امکان تولید مس کاتدى و در ادامه ، ذوب و تلغیظ مس نیز در این مجتمع فراهم گردد ، این در حالى است که ایجاد صنایع پائین دستى و اشتغال جدید نیز مورد توجه و پى گیرى مدیریت استان است.

 

استاندار آذربایجان شرقى در ادامه با اشاره به اهمیت بالاى صنعت مس در ایجاد ارزش افزوده اقتصادى خاطرنشان کرد: ارزش افزوده بالا بدون تردید در صنایع پایین دستى صنعت مس وجود دارد و خوشبختانه هم بخش خصوصى و هم بانک تجارت در مشارکتى هدفمند در این بخش ، هم در مس سونگون و هم در معدن انجرد ، قدم هاى موثرى را برداشته اند ، امیدوارم ظرف مدت دو ماه آینده بتوانیم مجتنع مس انجرد اهر را به مرحله بهره بردارى ، تولید و اشتغال برسانیم.

 

خدابخش در بخش دیپرى از سخنان خود با اشاره به ظرفیت پیش بینى شده تولید در معدن مس انجرد نیز گفت: اگرچه در حال حاضر مجموعه معدن مس انجرد با ظرفیت اولیه 30 هزار تن در سال در حال احداث است ؛ با این وجود زمینه براى توسعه ظرفیت تولید بیشتر نیز فراهم است و باید به دنبال آن باشیم و تا ظرفیت تولید 110 هزار تن در سال قابل افزایش است.

 

خدابخش تصریح کرد: با توجه به امکان فروش و صادرات کنسانتره ، امکان استفاده از فاینانس در آینده نیز براى این مجموعه فراهم است و مطمئنیم این طرح ها و برنامه هاى در دست پى گیرى به زودى در منطقه اهر تحول قابل توجهى در انر تولید و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

استاندار آذربایجان شرقى همچنین گفت: در حوزه هاى مختلف ، پایه و اساس اولیه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتى ، تکیه بر تولید داخلى است ، بخش معدن مى تواند ترجمان واقعى تحقق اقتصاد مقاومتى در کشور و به ویژه استان ما باشد.

 

خدابخش در عین حال با اشاره به میزان اشتغالزایی معدن انجرد افزود: در فاز اول 300 نفر اشتغال پیش بینى شده است ولى قابلیت افزایش تا سقف اشتغال براى دو هزار نفر هم وجود دارد.

 

وى در خاتمه گفت: ظرفیت و سقف سرمایه گذارى در معدن انجرد 300 میلیارد تومان پیش بینى شده است که این رقم در طرح توسعه تا 3 هزار میلیارد دلار قابل افزایش خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا