در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی بالا و پایین شدند/دلار تقویت شد

سهام آسیایی بالا و پایین شدند/دلار تقویت شد

اکثر شاخص‌های مهم آسیایی، به دنبال بالا و پایین شدن اندک سهام در معاملات روز گذشته وال‌استریت، اندکی افزایش یافتند؛ در حالی ‌که داده‌های قابل توجهی امروز بر بازارها تاثیر نگذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز سه‌شنبه اکثر شاخص‌های مهم آسیایی به دنبال بالا و پایین شدن اندک سهام در معاملات روز گذشته وال‌استریت، اندکی افزایش یافتند. درحالی‌که داده‌ها، تاثیر قابل توجهی امروز بر بازارها نگذاشت و سرمایه‌گذاران، تمرکز خود را به تحولات اواخر این هفته معطوف کرده‌اند.

نیکی ۲۲۵ ژاپن با افت دلار در برابر ین، ضررهای اولیه خود را جبران کرد و ۰.۳۲ درصد بالا رفت. صادرکننده‌های بزرگ شامل خودروسازان و شرکت‌های تکنولوژی رشد کردند. تویوتا و هوندا به ترتیب ۰.۷۱ درصد و ۱.۲ درصد رشد کردند. با افت قیمت نفت شرکت‌های انرژی با بیشترین ضرر مواجه شدند.

در شبه جزیره کره، علی‌رغم این که سهام شرکت‌های معتبر تکنولوژی به افت روز دوشنبه خود ادامه دادند، شاخص کوسپی ۰.۳۶ درصد رشد کرد. سهام سامسونگ الکترونیکس که پس از گزارش مورگان استنلی و کاهش رتبه سهام این شرکت، بیش از ۵ درصد در روز دوشنبه سقوط کرده بود، امروز هم با افت اندک ۰.۱۹ درصدی مواجه شد.

سایر شرکت‌های تکنولوژی بالا و پایین شدند: اس‌کی هاینیکس ۰.۸۴ درصد افت کرد درحالی‌که ال‌جی دیسپلی ۱.۳ درصد رشد کرد. خودروسازان و تولیدکنندگان هم در نرخ بالاتری معامله شدند.

کمی پایین‌تر اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس ۲۰۰ ضررهای اولیه خود را جبران کرد تا ۰.۱۹ درصد رشد کند. در این شاخص هم، در معاملات اول صبح اکثر بخش‌ها در سطح بالاتری معامله شدند. خرده‌فروشان رشد کردند اما معدن‌کاران با افت مواجه شدند. ریو تینتو، بی‌اچ‌پی، به ترتیب ۰.۳۶ درصد و ۱.۹ درصد سقوط کردند.

در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ اندکی تحت فشار قرار گرفت و ۰.۲۷ درصد پایین‌تر آمد. در سرزمین اصلی چین اما، کامپوزیت شانگ‌های تقریبا بدون تغییر بود و ۰.۰۷ درصد افت کرد. در همین حال کامپوزیت شن‌زن ۰.۷ درصد رشد کرد.

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب بالا و پایین شدند. سهام خرده‌فروشان با فضای مثبت بازار به علت جمعه سیاه و فصل خرید تعطیلات اوج گرفت درحالی‌که سهام تولیدکنندگان تراشه آمریکا افت کرد.

میانگین صنعتی داوجونز با افت ۰.۱ درصدی یا ۲۲.۷۹ واحدی در ۲۳۵۸۰.۷۸ واحد بسته شد.

دلار در مقابل سبدی از ارزهای خارجی تقریبا تثبیت شد. شاخص دلار در رقم ۹۲.۹۲۶ ثابت ماند. جلسه تایید نامزد ریاست فدرال رزرو جرومی پاول امروز سه‌شنبه به وقت آمریکا برگزار می‌شود. بازارها بیشتر از همه منتظر شنیدن نظر پاول در مورد تورم هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا