با گذشت ۳ سال از کلنگ‌زنی تبلیغی؛

کلنگ فولاد مشگین‌شهر روی زمین خشکید

کلنگ فولاد مشگین‌شهر روی زمین خشکید

گروه صنایع معدنی >فولاد - واحد تولیدی فولاد مشگین شهر که در سال ۹۳ با تبلیغ گسترده مسئولان وقت استان اردبیل کلنگ‌زنی شده بود، همچنان بدون هیچگونه پیشرفت متوقف مانده و تعطیل شده است.

به گزارش ماین نیوز، فولاد مشگین شهر بعد از گذشت سه سال از زمان کلنگ زنی امروز به مصداق بارز حمایت از پروژه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اردبیل تبدیل شده است.

این پروژه به بهانه‌های مختلف در طول سال‌های گذشته از مسیر پیشرفت و بهره‌برداری بازمانده اما در کمال تعجب و ناباوری مسئولان هیچ‌گاه خود به وضعیت آن اشاره‌ای نداشته و همواره با پیگیری خبرنگاران اظهار کرده‌اند که در حال رفع مشکلات پروژه هستند.

با وجود اینکه تلاش خبرنگار ما برای جویا شدن نظرات سرمایه‌گذار بی‌نتیجه ماند و فرماندار مشگین شهر در اظهارات جدید و قابل‌توجهی تأمین مواد اولیه را علت تأخیر در بهره‌برداری فولاد مشگین شهر عنوان کرد.

به گفته میرعلی رحیمی زاد به منظور راه‌اندازی این واحد تولیدی تأمین مواد اولیه در مرحله ظرفیت سنجی است.

وی افزود: تاکنون سه چاه برای استخراج مواد اولیه و تولید کنستانتره آهن حفر شده و ۱۰ چاه دیگر نیز حفر خواهد شد.

فرماندار مشگین شهر تأکید کرد: در سفر معاون وزیر صنعت و معدن که دو ماه قبل بازدید صورت گرفته قول مساعد افزایش ظرفیت استخراج مواد اولیه طرح شد.

رحیمی زاد با بیان اینکه هیچ مانع سرمایه‌گذاری در این پروژه وجود ندارد، اضافه کرد: بعد از برداشت مواد اولیه بخش ساختمان در مدت کوتاهی می‌تواند به اتمام برسد.

هدف از راه‌اندازی این واحد تولیدی، تولید ۳۰۰ هزار تن کنستانتره آهن در سال آن هم در فاز نخست عنوان شده و در فاز دوم آن افزایش ظرفیت تولید تا سقف یک‌میلیون تن در سال و در فاز سوم تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن قرار بوده عملیاتی شود.

در فاز چهارم احداث کارخانه‌های ذوب و ریخته‌گری پیوسته نورد گرم به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن مطرح شده و با این وجود خبری از اجرا و بهره‌برداری به گوش نمی رسد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا