رییس هیات مدیره کارگزاری آثل مطرح کرد؛

رشد بازار سرمایه در گرو بهبود بخش واقعی اقتصاد

رشد بازار سرمایه در گرو بهبود بخش واقعی اقتصاد

از آنجایی که قرار است از ابتدای سال جدید میلادی تحریم های بین المللی حذف شود، این اتفاق در کوتاه مدت نمی تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد، اما تاثیر عملیاتی آن در میان مدت و بلند مدت خواهد بود.


 

بر اساس توافق برجام قرار است تحریم های بین المللی از ابتدای سال 2016 میلادی حذف شود و این اتفاق می تواند تاثیرهای عملیاتی خود را در اقتصاد کشور از سال 95 نشان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابوالقاسم آقادوست، رییس هیات مدیره کارگزاری آثل با اشاره به اینکه تاثیر عملیاتی رفع تحریم ها بر اقتصاد کشور از سال 95 نمایان خواهد شد، گفت: از آنجایی که قرار است از ابتدای سال جدید میلادی تحریم های بین المللی حذف شود، این اتفاق در کوتاه مدت نمی تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد، اما تاثیر عملیاتی آن در میان مدت و بلند مدت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی، رونق بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود سال 95 برای بازار سرمایه سال خوبی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه چشم انداز  بازار سرمایه روشن است، درباره دلایل این موضوع گفت: با توجه به چشم‌انداز مثبت اقتصادی و مناسبات و ارتباطات خوب اقتصادی ناشی از رفع تحریم‌ها و همچنین تصمیمات و سیاست‌های تیم اقتصادی دولت، بازار سرمایه در سال آینده شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بورس چند ماه زودتر از دیگر ارکان اقتصادی رشد خود را آغاز می‌کند، پیش‌بینی کرد که در ماه‌های پایانی سال، تالار حافظ روند بهتری داشته باشد اما باید توجه داشت که بهبود اوضاع بورس در سه ماهه سوم با احتیاط انجام می‌شود.

آقادوست با اشاره به اینکه برای رشد پایدار بازار سرمایه نیاز است تا در بخش  واقعی اقتصاد تحولی رخ دهد، گفت: با بهبود بخش واقعی اقتصاد، بازار سرمایه نیز از رشد برخوردار می شود. زیرا اگر در بخش واقعی اقتصاد تحرکی ایجاد نشود، بهبودی که در شرایط بازار اتفاق می‌افتد، ممکن است بسیار زود متوقف شود .

وی با اشاره به اینکه ممکن است در عملکرد  سه ماهه زمستان شرکت‌ها تاحدودی تغییراتی ایجاد شود اما عمده تغییرات در سال۹۵ خواهد بود، گفت: برداشته شدن تحریم‌ها، افزایش فروش نفت، بهبود وضعیت بیمه‌ای‌ها و بهبود وضعیت صادرات کالاها و سوئیفت بانکی ازجمله مواردی است که موجب تحرک اقتصادی و به دنبال آن بهبود همه بازارها خواهد شد.

آقادوست با اشاره به اینکه برای بهبود بورس باید ابهامات موجود در بازار سرمایه‌ هم از میان برود، بیان کرد: چند عامل بسیار تعیین‌کننده در روند بازار سرمایه وجود دارد که تصمیم‌گیری قطعی در مورد آنها انجام نشده که از آن جمله می‌توان به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اشاره کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا