با افزایش حفاری آمریکا قیمت نفت افت کرد

با افزایش حفاری آمریکا قیمت نفت افت کرد

روز دوشنبه با چشم‌انداز افزایش تولید نفت آمریکا، قیمت‌های نفت دچار نوسان شد و قیمت نفت خام آمریکا از رکورد ۲ ساله خود عقب نشینی کرد.

 

به نقل از رویترز، روز دوشنبه با چشم‌انداز افزایش تولید نفت آمریکا، قیمت‌های نفت دچار نوسان شد و قیمت نفت خام آمریکا از رکورد ۲ ساله خود عقب نشینی کرد. این درحالیست که افت قیمت‌ها قبل از دیدار اوپک که انتظار می‌رود توافق کاهش تولید این گروه را تمدید کند، محدود شد.
قیمت نفت برنت در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه به وقت تهران با ۲۵ سنت کاهش به بشکه ‌ای ۶۳.۶۱ دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با افتی ۴۵ سنتی به ۵۸.۵۰ دلار برای هر بشکه رسید.
درحالی‌که تولید نفت خام آمریکا در شرایط کنونی با ۱۵ درصد افزایش نسبت به اواسط ۲۰۱۶ به ۹.۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که فاصله اندکی با برترین تولیدکننده‌های نفتی، روسیه و عربستان سعودی، دارد، با افزایش فعالیت حفاران آمریکایی انتظار می‌رود تولید این کشور از این هم بیشتر شود.
شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته به تعداد چاه‌های فعال خود افزودند. درحالی‌که تولیدکنندگان با افزایش قیمت‌های نفت خام تشویق شده‌اند، تعداد چاه‌ها برای اولین بار از ماه جولای تا کنون دوباره از لحاظ ماهیانه هم رشد کرد و به ۷۴۷ حلقه چاه فعال رسید.
روز جمعه نفت خام آمریکا به رکورد ۵۹.۰۵ دلار برای هر بشکه رسید که بخشی از این تقویت قیمت ناشی از بسته شدن خط‌لوله کی‌استون، به دنبال وقوع یک نشت نفتی، بود. این خط‌لوله روزانه ۵۹۰ هزار بشکه نفت کانادا را به آمریکا منتقل می‌کرد و بسته شدن آن باعث کاهش ذخایر انبارها شد.
از سوی دیگر قیمت‌های نفت در ماه‌های اخیر به لطف تلاش‌های اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان مهم برای محدود کردن تولید، به شدت افزایش یافته است.
تحلیل‌گران بارکلیز پیش‌بینی کرده‌اند که اوپک (در دیدار ۳۰ نوامبر خود) توافق کاهش تولید خود را (که در مارچ ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد) برای ۶ تا ۹ ماه دیگر تمدید کنند اما همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال زیادی وجود دارد که پس از دیدار اوپک هم قیمت‌ها افت کنند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا