معاون وزیر نفت عنوان کرد:

اوپکی‌ها جا را برای نفت ایران باز کنند/ افزایش تولید حق ایران است

اوپکی‌ها جا را برای نفت ایران باز کنند/ افزایش تولید حق ایران است

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با بیان اینکه افزایش تولید نفت ایران در پساتحریم طبیعی و قابل پذیرش است، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید و صادرات نفت ایران به نسبت ذخایر بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین زمانی نیا درباره سیاست افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید و صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم، گفت: در شرایط فعلی میزان تولید روزانه نفت خام ایران متناسب با حجم ذخایر نفت و گاز کشور نیست.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اعلام اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید و صادرات نفت ایران به نسبت ذخایر بسیار پایین است، تصریح کرد: افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم طبیعی و قابل پذیرش برای جهان خواهد بود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تولید نفت خام ایران باید متناسب با ذخایر نفت خام قابل برداشت خود باشد، بیان کرد: در حوزه بازاریابی و فروش نفت خام هم بازار خود را برای افزایش تولید نفت ایران آماده می کند.

زمانی نیا با بیان اینکه امیدوارم برای افزایش تولید نفت ایران در بازار جا باز شود، تاکید کرد: امیدواریم برای اضافه صادرات نفت خام ایران در سقفی که اوپک قرار است صادر کند، برایش جا باز شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت خاطرنشان کرد: تصمیم افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم از نظر سیاسی قابل دفاع است.

به گزارش مهر، براساس برآوردهای انجام گرفته، پیش بینی می‌شود تا پایان آذر ماه سال جاری تحریم‌های نفتی ایران در سه حوزه حمل و جابه‌جایی دریایی، تامین پوشش‌های بیمه‌ای کشتی‌های نفتکش و نقل و انتقال ارز به طور کامل لغو شود که در این صورت حجم فروش نفت خام ایران در مدت زمان کمتر از یک هفته افزایش ۵۰ درصدی پیدا می کند.

رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت نفت اخیرا در جمع خبرنگاران با بیان این که با لغو تحریم‌ها حجم فروش نفت ایران در مدت زمانی کوتاه حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد، گفته است: مذاکرات با مشتریان سنتی نفت ایران انجام شده و مشکلی به منظور فروش و صادرات ۵۰۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت ایران وجود ندارد.

همزمان با برنامه‌ریزی به‌منظور حفظ و نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران در شرکت‌‌های بهره‌بردار نفتی، برنامه نهایی آماده سازی خطوط لوله، تاسیسات و اسکله‌ها در پایانه های نفتی ایران در منطقه خلیج فارس انجام شده است.

سیدمحسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران هم با اشاره به انجام مذاکرات با مشتریان سنتی و برخی از پالایشگرها در آسیا و اروپا به منظور فروش ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادراتی ایران در مرحله اول اجرای طرح افزایش تولید نفت در دوران پساتحریم، اظهار کرده است: مشکلی به منظور فروش این حجم نفت خام وجود ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا