در روز 4 آذر ماه؛

شاخص بورس رکورد تاریخی 90 هزار واحدی را ثبت کرد

شاخص بورس رکورد تاریخی 90 هزار واحدی را ثبت کرد

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری اعتبار ایران، کاشی الوند، فیبر ایران، ملی صنایع مس، مس شهید باهنر، آلومینیوم ایران و قند اصفهان بود.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بازار با رکوردشکنی تاریخی توانست مرز 90 هزار واحدی را بشکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس یک هزار و 130 واحد بالا رفت و در عدد 90 هزار و 469 قرار گرفت. این اولین بازار است که شاخص بورس در عمر 50 ساله خود چنین رقمی را تجربه می کند.

در بازار امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 334 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز بیش از دو هزار و 953 میلیارد ریال بود و در 73 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در جریان معاملات روز چهارم آذر ماه شاخص کل با رشد یک هزار و 130 واحد به رقم 90 هزار و 469 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب یک هزار و 37 و یک هزار و 165 واحد صعودی شدند.

نمادهای ملی مس، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین گروه های فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری اعتبار ایران، کاشی الوند، فیبر ایران، ملی صنایع مس، مس شهید باهنر، آلومینیوم ایران و قند اصفهان بود.

در مقابل نمادهای کارتن ایران، سبحان دارو، تولیدی شهید قندی، کمک فنر ایندامین، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، پگاه آذربایجان غربی و موتورسازان تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی در بازار امروز برای خرید سهام ملی مس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام کاشی الوند، سهام آلومینیوم ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پارس دارو و سهام سیمان اصفهان بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم تاپیکو با معامله 180 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد خوزستان با معامله بلوکی 578 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا