طی آخرین هفته آبان ماه رقم خورد؛

رشد ۱۲ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

رشد ۱۲ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

طی هفته منتهی به ۲ آذر، در حالی که حدود ۴۸۲ هزار و ۹۰۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، که به ترتیب حجم و ارزش معاملات رشد ۷ و ۱۲ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۱۴ هزار و ۶۵۱ تن انواع کالا به ارزش ۵ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار، ۲۱۱ هزار و ۵۹۱ تن فولاد، ۲ هزار و ۷۶۰ تن مس،۳۰۰ تن کک و ۱۵ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۰۴ هزار و ۴۷۹ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۷۶ هزار و ۸۶۱ تن قیر، ۵۳ هزار و ۵۷۷ تن مواد پلیمری، ۴۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۹ هزار و ۸۳۷ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۲۰۰ تن گوگرد، ۷۱۳ تن روغن پایه و اسلاک واکس، ۵۰۰ تن سلاپس وکس و همچنین یک هزار و ۲۹۲ تن عایق رطوبتی خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران طی هفته مذکور، شاهد معامله ۶۲ هزار و ۶۵۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۳۸ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۵۸ هزار و ۲۵۰ تن گندم، ۳۷۰ هزار قطعه جوجه یک روزه و ۴ هزار و ۳۶ تن ذرت مشاهده شد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران یک هزار و ۱۰۰ تن روغن پالم و ۱۸ تن متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات خالص داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا