در هفته گذشته رخ داد؛

افت ۰.۷ درصدی بهای اونس

افت ۰.۷ درصدی بهای اونس

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در حالی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی امیدوارند قیمت این فلز گرانبها در هفته آینده با افزایش همراه گردد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۸۷ دلار رسیده است.قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۰.۵ درصدی مواجه شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۴.۹۰ دلار کاهش به ۱۲۸۷.۳۰ دلار رسیده است.

بیل اونیل تحلیلگر ارشد موسسه لاجیک اودایزرز در این باره تاکید کرد: حجم مبادلات در بازار طلا در ساعات پایانی روز جمعه با کاهش روبرو شده است. به نظر من هفته آینده بسیار مهم خواهد بود چرا که قیمت طلا نزدیک به سطح ۱۳۰۰ دلاری شده و این احتمال وجود دارد که بازار بتواند سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را طی ر وزهای آینده پشت سر بگذارد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اگر سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری شکسته شود، زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا فراهم خواهد شد.به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته است.

در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد ولی تحلیلگران بر این باورند که این عامل پیش از این تاثیر خود را بر بازار طلا نشان داده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که رویکرد محتاطانه مقام های فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ تورم می تواند موجب کندتر شدن روند افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ میلادی شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر به پایین ترین سطح خود از ۲۶ سپتامبر رسیده است. کاهش ارزش دلار معمولا موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا می شود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۳ درصد کاهش روبرو شد و به ۱۶.۹۹ دلار رسیده است. قیمت نقره هفته گذشته با کاهش ۱.۳ درصدی روبرو شده تا برای نخستین بار در سه هفته اخیر با کاهش همراه شود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت

منبع:رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا