مالک آمازون، ثروتمندترین فرد دنیا شد

مالک آمازون، ثروتمندترین فرد دنیا شد

دارایی مالک آمازون با رشد 2.4 میلیارد دلاری از 100 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که قیمت سهام شرکت آمازون در پی عبور از حراج روز بلک فرایدی با افزایش 2 درصدی همراه بود.

دارایی جف بزوس، مدیر عامل آمازون به 100 میلیارد دلار رسید و رتبه نخستین ثروتمند دنیا را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، دارایی مالک آمازون با رشد 2.4 میلیارد دلاری از 100 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که قیمت سهام شرکت آمازون در پی عبور از حراج روز بلک فرایدی با افزایش 2 درصدی همراه بود.

بر اساس این گزارش، خریدهای آنلاین از سایت آمازون با رشد 18.4 درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو شد در حالی که سرمایه گذاران در سال جدید بیشتر به سمت خرید های اینترنتی تمایل پیدا کردند.

این در حالی است که، این 100 میلیارد دلار موجب شده جف بزوس 53 ساله نخستین میلیاردری باشد که از سال 1999 میلادی خالص دارایی اش از 12 رقم فراتر رفته است و بیل گیتس، مالک مایکروسافت را پشت سر گذاشته است.

بدین ترتیب، جف بزوس مالک آمازون نخستین ثروتمند دنیا تلقی می شود. رتبه دوم به بیل گیتس(89.1 میلیارد دلار) و رتبه سوم به وارن بافت(78.7 میلیارد دلار) تعلق دارد .

دارایی مالک آمازون در سال جاری با افزایش 32.6 میلیارد دلاری همراه بوده است و این رشد توانسته بزوس را به رتبه اول نزدیک کند.

بر این اساس، قیمت سهام آمازون در هفته جاری با رشد 5 درصدی همراه بوده است.

افزایش ارزش دارایی مالک آمازون، توجه ها را به این موضوع معطوف می کند که آیا جف بزوس نیز مانند بیل گیتس و وارن بافت درصدی از دارایی خود را وقف خیریه خواهد کرد یا خیر.

بزوس نیز مانند دیگر ثروتمندان دنیا دستی در امور خیریه دارد و از سال 2002 میلادی به انحاء مختلف به نیازمندان کمک می کند . اما وی بارها اعلام کرده است که درصدی از سهام شرکت آمازون را برای تأمین مالی شرکت بلو اوریجین به فروش رسانده است .

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا