گزارش روز؛

ادامه روند صعودی گروه های فلزی و معدنی

ادامه روند صعودی گروه های فلزی و معدنی

گروه کم ریسک اما کم نوسان لیزینگی، اکثرا متعادل دنبال شد که در این میان نماد (وایران) با جهش قیمتی به صف خرید رسید.

 

اموز گروه فلزی و معدنی اکثرا داد و ستد های مثبتی را تجربه کردند به طوریکه نمادهای فولاد، فملی، کاما، کبافق، کمنگنز، ومعادن، کچاد، فاسمین، کگل، کاوه، کنور، فایرا، فولاژ، ارفع، فسرب، فرآور، فزرین و فمراد یا صف خرید و تا آستانه صف خرید پیش رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد فولای پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 7 ریالی با رشد حدود 2.5 درصدی به گردونه داد و ستد ها بازگشت.

در شروع بازار، گروه خودرویی با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثرا نوسانات مثبتی را تجربه کردند. در این بین نمادهای خمحور (صف خرید)، خبهمن و خدیزل از اقبال بیشتری برخوردار بودند اما در نیمه دوم با عرضه های پرحجم مجدد فروشندگان و عقب نشینی خریداران مواجه شدند و در نهایت متعادل به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه متعادل حمل و نقل، ادامه صف خرید همراه رشد قیمتی و عرضه های محدود نماد حفارس و جهش قیمتی نماد حسینا و تشکیل صف خرید آن قابل توجه بود.

گروه کم ریسک اما کم نوسان لیزینگی، اکثرا متعادل دنبال شد که در این میان نماد وایران با جهش قیمتی به صف خرید رسید در طرف دیگر بازار و درگروه همچنان تعادل سرمایه گذاری، ادامه صف خرید نماد های وسکاب و وسبحان، معاملات مثبت و در نهایت تشکیل صف خرید نماد های وخارزم و وتوصا (با توجه به صف خرید نماد فایرا) و معاملات منفی نماد ارزنده سرچشمه (علیرغم معاملات مثبت گروه فلزی و معدنی) در کنار نماد اعتلا نمایان تر بود.

گروه پالایشگاهی طبق انتظار و برخلاف معاملات روز گذشته با افزایش عرضه ها مواجه شدند و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند اما در اواسط بازار گروه پرحاشیه مذکور و به لیدری نماد شپنا با افزایش تقاضا مواجه که در نهایت معاملات مثبت نماد شپنا را درپی داشت. احتمال توقف همه نمادهای گروه برای اعلام تعدیلات مثبت، پررنگ است، در طرف دیگر بازار، به جز نمادهای زاگرس، شکربن، وپترو، شپترو، شدوص، پارسان و خراسان که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه شیمیایی اکثرا متعادل دنبال شدند. نخستین واحد بخش بخار نیروگاه پرند مپنا که با تامین مالی از طریق انتشار واحدهای صندوق پروژه در بورس انرژی انجام شده بود، هفته گذشته سنکرون و وارد مدار شد.

درگروه متعادل ساختمانی و  سیمانی، معاملات مثبت تر نمادهای ثالوند، ثپردیس، سخاش، سهگمت، وآذر و ثفارس و دادوستدهای منفی تر نمادهای سشمال(صف فروش)، سرود، سکرد(صف فروش)، سشرق، ثاباد، ثشرق و سیلام(صف فروش) نمایان تر بود.

گروه اکثرا متعادل آی تی و انفورماتیک با معاملات پرتقاضا و مثبت تر نمادهای آپ، اوان و اپرداز مواجه بودند همچنین شرکت آسان پرداخت توانست بالاترین میزان رشد تعداد تراکنش‌ها در هر سه ابزار پذیرش را به خود اختصاص دهد و در صدر شاخص های رشد شاپرک بنشیند.

گروه های کاشی و سرامیک و کانی های غیر فلزی با ادامه صف خرید نماد کلوند، معاملات مثبت نمادهای کپشیر، کاذر، کسرا و کسعدی و دادوستدهای منفی تر نمادهای کترام، کساوه، کسرام، کهمدا، کتوکا، کمرجان و کساپا دنبال شدند، در شروع بازار نیز نمادهای قنیشا، دعبید، سغرب، غدام، ساربیل، ثنوسا و در اواسط بازار نمادهای بهپاک و پکویر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و در پایان معاملات نمادهای کی بی سی و کرمان جهت برگزاری مجامع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، نماد بموتو جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هیئت مدیره متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، کگل، شپنا، فخوز، فملی، کچاد، پارسان و ومعادن با رشد حدود 563 واحدی به ارتفاع 89،338 رسید که در این بین نمادهای شبندر و شتران بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

همچنین شاخص بازار سهام با رشد بیش از 500 واحدی، توانست بازدهی خود را از ابتدای سال به 15.6 درصد برساند. در همین زمینه شاخص هم وزن نیز در زمان مزبور رشد 11.7 درصدی داشته است.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا