رکورد بورس انرژی در آبان ماه

رکورد بورس انرژی در  آبان ماه

در بازار فیزیکی آبان ماه بورس انرژی، ۲۴۳.۸۳۶ تن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال معامله شد تا رکوردی جدیدی در ارزش معاملات ماهانه بازار فیزیکی این بورس ایجاد شود.


معامله بیش از ۲۴۳ هزار تن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، باعث ثبت یک رکورد جدید در معاملات ماهانه بازار فیزیکی بورس انرژی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در بازار فیزیکی آبان ماه بورس انرژی، ۲۴۳.۸۳۶ تن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال معامله شد تا رکوردی جدیدی در ارزش معاملات ماهانه بازار فیزیکی این بورس ایجاد شود.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته بورس انرژی، ‌ کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، میعانات گازی پالای گاز ایلام و میعانات گازی اس ۵۰۰ پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی و نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل عرضه می شود. افزون بر این، بر اساس اطلاعات منتشر شده، از نکات مهم عرضه های نخستین روز آذر ماه، می‌توان به عرضه بیش از ۱۵ هزار تن میعانات گازی در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.

بازار فیزیکی

از سویی دیگر، بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته میزبان عرضه کالاهای پروپیلن پالایش نفت شازند و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و اصفهان در رینگ بین‌الملل بود و حجم کل معاملات صورت‌ گرفته ۵.۹۵۲ تن و به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال در تابلو به ثبت رسید.

همچنین در این روز معامله پروپیلن پالایش نفت شازند و رقابت خریداران متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی بازار فیزیکی انجام شد. از سویی دیگر، در رینگ بین‌الملل نیز بازار حلال ۴۰۲ داغ بود و خریداران هر دو کالای حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و اصفهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بازار برق بورس

همچنین بازار برق بورس انرژی شاهد معامله یک میلیون و ۷۶۸ هزار قرارداد معادل ۲۸ میلیون و ۱۲۲ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال بود. در عین حال، در روند معاملات نمادهای بارپایه، میان‌باری و کم باری با متوسط قیمت ۲۷۹، ۳۳۶ و ۲۳۴ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

بر این اساس مجموع ارزش برق معامله شده در بازار برق بورس انرژی از ابتدای آبان ماه ۵۱۷ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال می باشد که سهم برق معامله شده در تابلوی فیزیکی بورس انرژی در این ماه ۲۶ میلیارد و ۸۳۷ میلیون می‌باشد.

تحرک نمادها

افزون بر این، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۳۰ آذر ۹۶ گشایش یافت. از سویی دیگر، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۴ آذر ۹۶ و نمادهای بار پیک هفتگی، میان باری هفتگی، کم باری هفتگی و بارپایه هفتگی ۴ آذر ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی روز گذشته متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

گفتنی است، روز گذشته در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر یک هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا