55درصد شرکت دخانیات متعلق به بازنشستگان فولاد است

55درصد شرکت دخانیات متعلق به بازنشستگان فولاد است

دنیای معدن - نماینده اصفهان گفت: 55 درصد سهام شرکت دخانیات متعلق به بازنشستگان فولاد است که تاکنون به آنها هیچ پولی پرداخت نکرده است.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان و متقاضی انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران بعد از مخالفت کمیسیون صنایع و معادن با انجام این تحقیق و تفحص در صحن علنی امروز(چهارشنبه، یک آذر ماه) خطاب به نمایندگان گفت: انگیزه بنده برای این تحقیق و تفحص در حقیقت این بازنشستگان فولادی هستند که در مقابل مجلس حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: 55 درصد سهام شرکت دخانیات ایران برای بازنشستگان فولاد است که سال هاست پولی دریافت نمی کنند لذا می خواهیم با اجرای این تحقیق و تفحص مشخص شود این پول ها کجا می رود و چرا به این بازنشستگان داده نمی شود.

کامران تأکید کرد: رئیس شرکت دخانیات ایران 23 میلیون تومان منهای پاداش و حق مأموریت، حقوق دریافت می کند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در گذشته 70 میلیون نخ سیگار مصرف می شده که اکنون این رقم به 10 میلیارد نخ سیگار در کشور رسیده است، افزود: اما متأسفانه شرکت دخانیات تنها با خرید 120 میلیارد تومان دستگاه از شرکت هوآوی و فوکه از آلمان بدون مناقصه و استعلام اقدامات دیگری انجام می دهد که مشخص است کاسه ای زیر نیم کاسه وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به ضرر و زیان کشورهای توتون کار هم گفت: توتون های آنها می گندد اما از سوی این شرکت خریداری نمی شود.

کامران اظهار کرد: اکنون شرکتی با نام لیان که هیچ تجربه ای ندارد تأسیس شده و در زیر مجموعه خود چندین شرکت سوری و ساختگی درست کرده است و به جای فروش سیگار به صورت نخ آنها را فله ای می فروشد که بازار خرده فروش ها را از هم از میان برده است.

نماینده مردم اصفهان اذعان کرد: در آذر ماه سال 95 سیگار گران شد اما شرکت لیان گران نکرد و بر این اساس یک و نیم میلیارد تومان سود عایدش شد ولی متأسفانه هیچ پولی به بازنشستگان شرکت فولاد داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: لذا از نمایندگان می خواهیم با موافقت با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران موافقت کنند تا بسیاری از مسائل روشن شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا