هیچ سمتی در فدرال رزرو نخواهم پذیرفت:

خداحافظی نخستین رئیس زن از بانک مرکزی آمریکا

خداحافظی نخستین رئیس زن از بانک مرکزی آمریکا

جانت یلن با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا از ادامه فعالیت پس از اتمام دوره کاری در سمت ریاست بانک مرکزی استعفا داد و اعلام داشت پس از اتمام قانونی دوره کاری، حتی علاقه ای به عضویت در هیأت مدیره فدرال رزرو نیز نخواهد داشت.

رئیس فدرال رزرو آمریکا تا سال آینده میلادی از بانک مرکزی خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، جانت یلن با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا از ادامه فعالیت پس از اتمام دوره کاری در سمت ریاست بانک مرکزی استعفا داد و اعلام داشت پس از اتمام قانونی دوره کاری، حتی علاقه ای به عضویت در هیأت مدیره فدرال رزرو نیز نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، یلن با ارسال نامه ای به ترامپ اعلام داشته که با اعلام سوگند جانشین خود جرمی پاول، در سال آینده، تمایلی برای حضور در هیأت مدیره بانک مرکزی آمریکا نیز نخواهد داشت و مانند رئیس بانک مرکزی سابق، بن برنانکه، به طور کامل از بانک مرکزی خداحافظی خواهد کرد.

سمت جانت یلن به عنوان رئیس فدرال رزرو در سال 2024 میلادی منقضی خواهد شد. اما امکان ابقای سمت وی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره بانک مرکزی وجود داشت. با این حال، وی با اعلام استعفای خود، از پذیرش هرگونه مسئولیت در بانک مرکزی این کشور پس از فوریه 2018 امتناع کرد.

وی با ارسال نامه ای به ترامپ اظهار داشت: باعث افتخار بود که چند سالی را در سیستم بانک مرکزی آمریکا مشغول به کار بودم .

ترامپ تصمیم داشت که در انتخابات ماه اکتبر، کرسی نامزدی برای یلن باقی نگذارد تا وی نتواند برای دومین بار ریاست بانک مرکزی را بر عهده بگیرد . اما نخستین مدیر زن بانک مرکزی آمریکا، قبل از برگزاری انتخابات از ادامه مسئولیت استعفا داد و پذیرش هر گونه سمتی را در این خصوص رد کرد .

بر اساس داده های ویکی پدیا، جانت لوییز یلن، اقتصاددان آمریکایی، پروفسوز بازنشسته دانشگاه برکلی است که ریاست بانک مرکزی آمریکا را از اول فوریه سال 2014 میلادی بر عهده داشته است.

یلن، نخستین زن در تاریخ ۱۰۰ ساله تأسیس بانک مرکزی آمریکا است که عهده‌دار سمت ریاست بانک مرکزی این کشور بوده است.

وی از سال ۲۰۱۰ میلادی نیز نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا