ربیعی: مشکل اصلی وزارت تعاون نبود منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی ها به حوزه سلامت است

ربیعی: مشکل اصلی وزارت تعاون نبود منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی ها به حوزه سلامت است

دنیای معدن -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتاعی با بیان این که هیچ وزارتخانه ای مانند وزارت رفاه در بورس شفاف سازی نکرده است، گفت: همچنین در خصوص عقب ماندگی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد تنها یک ماه عقب ماندگی وجود دارد، در رابطه با صندوق فولاد بارها تاکید شده که با رویه فعلی توان اداره ندارد؛ اما بنده حل مشکلات این صندوق را نیز هم همانند بخش های دیگر برعهده گرفتم؛ این درحالی است که وزیر کار قبلی این موضوع را نپذیرفت.

ربیعی به عقب افتادن حقوق 5 ماه گذشته صندوق فولاد اشاره کرد و ادامه داد: شرکت های واگذار شده به این صندوق سود ده نیستند، بارها گفتم که این صندوق به وزارت صنعت بازگردد اما در مجلس پذیرفته نشد ولی می توان بااتخاذ راهکارهایی مشکلات آن را حل کرد به طوری که دولت می تواند با لایحه ای این مشکلات را در دستور کار بررسی و حل قرار دهد.
وی با تاکید براین که درحال حاضر حق استفاده از منابع مربوطه به 9 بیست و هفتم حق بیمه ها را در حوزه بیمارستان سازی نداریم، تصریح کرد: درخصوص آمار اشتغال و ارقام متفاوت باید تاکید کرد که آمار اشتغال فصل به فصل متفاوت است، ضمن اینکه با شرایط و بنیه فعلی اقتصادی رفع مشکلات اشتغال بدون برنامه های مداخله ای امکان پذیر نیست؛ اما بنده شهادت می دهم که با ایجاد 400 هزار دفترچه اولی تامین اجتماعی در 6 ماه نخست سال جاری به میزان اشتغال ایجاد شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد سند حمایت از سیاست اشتغال تاکید کرد و گفت: به طور حتم در جلسات بیشتر مسائل رمبوط به اشتغال و تعاون بررسی خواهیم کرد، اما ذکر این نکته بسیار مهم است که نسبت به نرخ بیکار به به داوطلبان خواهان شغل محاسبه می شود؛ بنابراین جمعیت فعال در بازار کار با نرخ مشارکت متفاوت است.
وی ادامه داد: درجلسه ای با مسئولان سازمان برنامه وبودجه مشکلات صندوق فولاد بررسی می شود و اگر در این جلسه نتایج قابل قبولی حاصل نشد، می توان با پیگیری لایحه ای معضلات صندوق فولاد را رفع کرد.
ربیعی با تاکید بر این که برای بیمه کارگران ساختمانی طبق مصوبه مجلس سالانه 700 میلیارد تومان دریافت می شود، افزود: این درحالی است که هزار و 300 میلیارد تومان هزینه دارد، برای بیمه بیکاری سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد تومان هزینه کردیم بنابراین ناچاریم در پرداخت بیمه بیکاری سخت گیری های انجام شود ضمن این که برای بیمه بیکاری دولت حتی یک ریال هم به ما کمک نمی کند.
وی با یادآوری این که درخصوص گسترش مراکز تامین اجتماعی جهت گیری ها به سمت مناطق محروم است، تصریح کرد: درجنوب تهران و جنوب غرب اقداماتی دراین خصوص انجام شده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا