در پی افزایش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی؛

طلا قدرت گرفت

طلا قدرت گرفت

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که روز گذشته با کاهش بیش از یک درصدی همراه شده بود با آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر تنش ها بین آمریکا و کره شمالی قرار گرفته با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است. این مساله موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۹ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با ۱.۴ درصد کاهش همراه شده بود که این بیشترین افت قیمت طلا از ۱۱ سپتامبر به شمار می رود.

اقدام ترامپ در بازگرداندن کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم به واشنگتن اجازه خواهد داد تا تحریم های بیشتری را علیه این کشور اعمال کند. این اقدام خطر تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی را افزایش داده است.

ژاپن و کره جنوبی نیز ضمن حمایت از این اقدام آمریکا تاکید کرده اند که بازگشت کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم می تواند فشارها بر این کشور برای متوقف کردن برنامه های موشکی و هسته ای را افزایش دهد.

ارزش دلار آمریکا که روز دوشنبه با افزایش چشمگیری روبرو شده بود امروز بار دیگر با کاهش همراه شده است. البته این در شرایطی است که نگرانی های سیاسی در آلمان فشار زیادی را بر ارزش یورو وارد کرده است. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت جدید با چالش های جدی روبرو شده است.

جانت یلن رئیس فد رال رزرو آمریکا نیز تاکید کرده است که هر زمان جرومی پاول از سوی هیات مدیره فدرال رزرو به عنوان رئیس جدید تایید شد، از این سمت استعفا خواهد کرد.

شرکت وی تی بی کاپیتال روسیه نیز اعلام کرده است که قصد دارد میزان فروش طلا به چین طی سال آینده میلادی را دو برابر افزایش دهد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که میزان ذخایر طلای این کشور تا اوایل نوامبر به بیش از ۵۷.۹ میلیون اونس رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصاد ی آمریکا منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا