مشاور وزیر صنعت: تعرفه صادرات میگو پرورشی بوشهر کاهش می یابد

مشاور وزیر صنعت: تعرفه صادرات میگو پرورشی بوشهر کاهش می یابد

بوشهر- ایرنا- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه کشور چین بخش قابل توجهی از بازار میگو پرورشی استان بوشهر را به خود اختصاص داده، کاهش تعرفه صادرات میگو به این کشور در دست پیگیری است.

محمدرضا مودودی شنبه شب در نشست میز صنایع آبزیان استان بوشهر افزود: شرکت های فعال استان بوشهر در زمینه صادرات میگوی پرورشی در صورت فعالیت به شکل پراکنده راه به جایی نمی برند.
وی اضافه کرد: با تشکیل یک کنسرسیوم از سوی شرکت های فعال حوزه صادرات میگوی پرورشی در استان بوشهر دولت می تواند به نحو مطلوب تری آنها را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگرچه پرداخت تسهیلات حمایتی به صنایع رابطه معکوس با افزایش توان رقابت آنها در بازار جهانی دارد ولی با وضعیت کنونی صنایع مرتبط با حوزه آبزیان نیاز به حمایت دارند.
مودودی افزود: از سال 81 تا 89 نزدیک به 140 میلیارد ریال تهسیلات یارانه تجاری به بخش میگو پرداخت شده است.
وی بیان کرد: از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به هرکدام از بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، تجارت و مسکن دوهزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.
مشاوروزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بانک های سراسر کشور عامل پرداخت این تسهیلات هستند، گفت: با این میزان یارانه تا سقف 6 درصد از سود تسهیلات پرداختی به بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، تجارت، مسکن زیر پوشش قرار می گیرد.
مودودی افزود: با تخصیص اعتبار یارانه ای برای توسعه زیر ساخت ها می توان در زمینه راه اندازی خط های منظم کشتیرانی و هواپیمایی، اعزام هیات تجاری به خارج از کشور، برند سازی و بسته بندی گام های موثری برداشت.
ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا