خیز فولاد برای صادرات 8 میلیون تنی در سال 96

خیز فولاد برای صادرات 8 میلیون تنی در سال 96

دنیای معدن - رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به اهمیت صادرات در حوزه معدن و صنایع معدنی از خیز هشت میلیون تنی صادرات فولاد تا آخر امسال خبر داد.

مهدی کرباسیان با بیان اینکه صادرات یک رکن اساسی در صنایع مختلف است، تصریح کرد: هر صنعتی که قصد حیات مستمر و پایدار دارد باید زمینه تولید محصولاتی با امکان صادرت را فراهم کند، به طوری که گفته می شود باید 30 درصد از ظرفیت یک واحد تولیدی به بازار صادراتی منتج شود.

وی افزود: صنایعی که بخشی از درآمد خود را از طریق بازارهای صادراتی کسب می کنند، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در مقابل نوسانات ارز نیز مقاوم خواهند شد و این موضوعی است که در خصوص معادن و صنایع معدنی مصداق دو چندان دارد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به جایگاه صادرات برای محصولات معدنی گفت: در حوزه معدن و صنایع معدنی صادرات علاوه بر اهمیت اقتصادی برای واحد تولید کننده باعث می شود ارزش افزوده بالایی نیز برای کشور صادرکننده ایجاد شود که این موضوع مزایای دیگری در خود دارد که با نگاه دقیق تر می توان دریافت هنگامی که یک صنعت بزرگ و فناوری محور وارد حوزه صادرات شود، می تواند نیازهایی مانند خرید مواد اولیه، قطعات یدکی و مواردی که برای بهبود طرح های توسعه ای خود به آنها نیاز دارد را از طریق فروش خارجی تأمین کند.

کرباسیان با تاکید بر اینکه صادرات یکی از اساسی ترین اولویت های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است، بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی صنعت، معدن و تجارت که ازجانب وزیر نیز در برنامه این وزارتخانه مورد تاکید قرار گرفته است، موضوع صادرات است. چنانچه می بینید این سیاست از دولت یازدهم شروع شد و تاکنون ادامه دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در همین راستا در حوزه زنجیره فولاد و صنایع معدنی به راحتی می توان دستیابی به بازارهای جدید و افزایش میزان صادرات نسبت به قبل را احساس کرد، چرا که در شش ماهه ابتدایی سال صادرات فولاد به 4.7 میلیون تن رسیده و این صنعت برای به دست آوردن رکورد هشت میلیون تنی صادرات تا پایان سال خیز برداشته است.

کرباسیان در خصوص همکاری با بیمه های خارجی تصریح کرد: تاکنون گفت وگوهایی با بیمه ساچه، بیمه هرمس و دیگر بیمه های بزرگ دنیا انجام شده است که قبول کرده اند با صندوق های ضمانت سرمایه گذاری با ایران همکاری کنند و دولت نیز اکنون مذاکراتی را با کره جنوبی، چین، دانمارک و دیگر کشورها انجام داده است که منتج به امضای قرارداد شده و کشورهای دیگری مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه در حال مذاکره هستند که عمده این مذاکرات و قراردادها در حوزه تامین مالی بوده و بی شک معدن از جمله اجزای این قراردادها است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا