بر اساس مصوبه مورخ 12 مهر 96 کمیته درج فرابورس ایران صورت گرفت:

انتقال و بازگشایی 6 نماد معاملاتی از تابلو "پایه ب" به تابلو "پایه ج "

انتقال و بازگشایی 6 نماد معاملاتی از تابلو

آیفکس که در نخستین روز معاملاتی هفته جاری برای اولین بار موفق به فتح کانال 1000 واحدی شد، امروز 29 آبان‌ماه نیز با بیش از یک واحد رشد در ارتفاع 1009 واحدی قرار گرفت.

دومین کاری روز از آخرین هفته آبان‌ماه در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس همچنان بر مدار سبز باقی ماند و شاهد بازگشایی چندین نماد معاملاتی نیز بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، آیفکس که در نخستین روز معاملاتی هفته جاری برای اولین بار موفق به فتح کانال 1000 واحدی شد، امروز 29 آبان‌ماه نیز با بیش از یک واحد رشد در ارتفاع 1009 واحدی قرار گرفت.

روز جاری معامله‌گران بیش از 192 میلیون ورقه بهادار را در 27 هزار و 292 نوبت معاملاتی دست به دست کردند که ارزش این دادوستدها بر یک هزار و 850 میلیارد ریال بالغ شد.

این در حالی است که بیش از یک‌سوم حجم کل مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم مبادله شد به گونه‌ای که در این دو بازار شاهد نقل‌وانتقال افزون بر 69 میلیون سهم به ارزش بیش از 237 میلیارد ریال بودیم.

در جریان بازار، نمادهای «خفولا»، «صبصیر»، «صکاشی» و «کفرآور» بازگشایی شدند. همچنین بر اساس طبقه‌بندی جدید در تابلو «پایه ج»، نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین «سنوین»، سیمان لارستان «سلار»، فولاد کاویان «فوکا»، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه «رفاه»، کارخانجات کابلسازی ایران «بایکا» و کشت و صنعت آبشیرین «آبین» به تابلو پایه ج منتقل شدند و از امروز انجام معامله سهام این شرکت‌ها در تابلو ج بازار پایه امکان‌پذیر شد.

از سوی دیگر تابلوهای مبادلاتی بازار پایه در روز جاری میزبان معامله بیش از 109 میلیون سهم بودند که ارزش بالغ بر 242 میلیارد ریالی را رقم زد. در این میان جابه‌جایی بیش از 18 میلیون سهم به ارزش افزون بر 18 میلیارد ریال مربوط به دادوستدهای صورت‌گرفته در نماد «زنجان» بود.

در میان نمادهای فرابورسی، نماد «شاوان» متعلق به شرکت پالایش نفت شاوان با 4.9 درصد بیشترین افزایش قیمتی را به همراه داشت و این در حالی است که نمادهای «قچار» و «سبزوا» بار بیشترین افت قیمت را به دوش کشیدند.

 

خریدوفروش‌ اوراق تسهیلات مسکن در دومین روز کاری این هفته نیز به مبادله بیش از 58 هزار ورقه تسه به ارزش افزون بر 44 میلیارد ریال منتهی شد که با دادوستد بالغ بر 19 هزار ورقه به ارزش 15 میلیارد ریال از سوی معامله‌گران، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی به اوراق تسهیلات مسکن مهرماه 96 اختصاص یافت.

در پایان، جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته در تابلو اوراق با درآمد ثابت به دست به دست شدن بیش از یک میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال در این تابلو معاملاتی منتهی شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا