عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

عرضه گندم در بورس کالا به نفع کشاورزان است

عرضه گندم در بورس کالا به نفع کشاورزان است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خرید گندم کشاورزان در بورس کالا باعث شفاف سازی قیمت و افزایش کیفیت این محصول خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاوری مجلس در خصوص عرضه گندم در بورس کالا با بیان مطلب فوق افزود: این اتفاق می تواند تاثیر مثبت در افزایش کیفیت محصول گندم کشاورزان داشته باشد. در حقیقت ورود گندم به بورس کالا موجب شفاف سازی قیمت ها شده و در نهایت به نفع کشاورز تمام خواهد بود.

نوری در ادامه با اشاره به لزوم آموزش کشاورزان برای ورود به بورس کالا بیان داشت: البته ورود به بورس کالا دارای مراحل و تکنیک هایی است. لذا  باید الفبای بورس به کشاورزان آموزش داده شود زیرا بدون آموزش و آگاهی به این قشر نمی توان انتظار این تغییرات را به شیوه ای مطلوب داشت.

نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: با ورود گندم به بورس کالا، قیمت گندم براساس قیمت بورس محاسبه خواهد شد اما دولت مابالتفاوت آن با نرخ تضمینی را محاسبه و پرداخت خواهد کرد.

شایان ذکر است، مسئولان وزارت کشاورزی و مدیر عامل بورس کالای ایران چندی پیش از فروش کل گندم تولیدی سال آینده از طریق بورس کالا خبر داده بودند، این تغییر رویه  براساس ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی بوده و شکل حمایتی از گندم کاران از قالب خرید تضمینی  به قیمت تضمینی تبدیل خواهد شد.

منبع: برنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا