احداث واحدهاي فرآوري در کنار معادن

احداث واحدهاي فرآوري در کنار معادن پايگاه خبري معدن نيوز- معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: درحال‌حاضر با توجه به رکود موجود در عرصه عمراني و ساخت‌وساز تنها راهکار خروج از رکود و جلوگيري از تعطيلي معادن شن و ماسه کشور ايجاد واحدهاي فرآوري در کنار اين معادن است.
بيژن پناهي زاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه هم‌اکنون بسياري از معادن شن و ماسه به حالت نيمه تعطيل درآمده اند، گفت: معادن شن و ماسه به دليل ماهيت محصول هزينه حمل‌ونقل بالايي را متحمل مي‌شوند از اين رو در شرايطي که با رکود ساخت‌وساز در يک منطقه مواجه شوند قابليت ارسال به مناطق دورتر را ندارند به همين دليل قابليت صادراتي چنداني ندارند.
او با اشاره به اينکه راه‌اندازي واحدهاي فرآوري در کنار معادن شن و ماسه راهکار تقويت فعاليت اين معادن است، افزود: ايجاد کارخانه‌هاي توليد آسفالت در کنار معادن شن و ماسه ضمن افزايش ارزش افزوده توليدات اين معادن از تعطيلي اين واحدها نيز جلوگيري خواهد کرد.
پناهي زاده درباره واحد‌هاي شن و ماسه اطراف تهران نيز تصريح کرد: استان تهران نسبت به ساير استان‌هاي کشور داراي بيشترين معادن شن و ماسه بوده و باوجود اينکه اين استان نسبت به ساير استان‌هاي کشور از ساخت‌وساز بيشتري برخوردار است، با اين حال اين رکود آسيب‌هاي جدي به اين واحد‌ها وارد کرده است.
او با تاکيد بر لزوم فعال‌سازي طرح‌هاي عمراني در کشور افزود: اجراي بسته ويژه اقتصادي دولت و تحرک بازار مسکن مي‌تواند مشکلات بسياري از واحد‌هاي معدني را از بين ببرد زيرا هم‌اکنون نه تنها معادن شن و ماسه بلکه معادن فلزي نيز در نتيجه رکود ساخت‌وساز در کشور با مشکلاتي مواجه شده‌اند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا