هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۱۵۶هزار قرارداد آتی سکه

انعقاد ۱۵۶هزار قرارداد آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۵۶ هزار و ۴۷۲ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۴ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال رسید؛ هفته ماقبل حجم معاملات آتی سکه ۷۹ هزار و ۶۹۰ رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بازار طلا در یک هفته گذشته دست خوش نوساناتی شد به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار در این بازه زمانی بیش از ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در ابتدای هفته گذشته حدود ۱۲۴ هزار تومان بوده است. در ادامه هفته قیمت این نوع طلا به حدود ۱۲۵ هزار تومان رسید و در بازار امروز – شنبه ۲۷ آذر – به بیش از ۱۲۷ هزار تومان رسیده است تا در یک هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

از سوی دیگر مثقال طلا در ابتدای هفته گذشته ۵۳۸ هزار تومان قیمت داشت و در اواسط هفته به ۵۴۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت مثقال طلا در ابتدای هفته جاری به ۵۵۰ هزار تومان رسید تا در مجموع در این بازه زمانی ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

 از سوی دیگر طلای جهانی در ابتدای هفته گذشته ۱۲۷۶ دلار قیمت داشت و در شروع این هفته به بیش از ۱۲۹۵ دلار رسیده است تا طی یک هفته ۱۹ دلار گران شود.

 در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید شهریور سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۰۴ هزار و ۸۳۰ قرارداد را به ارزش ۱۶ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال آینده با ۴۴ هزار و ۷۴۵ قرارداد به ارزش معاملاتی ۶ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد اردیبهشت ماه سال آینده قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۳ هزار و ۷۷ قرارداد به ارزش ۴۵۸ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید دی ماه نیز با ۲ هزار و ۷۱۶ قرارداد به ارزش ۳۸۵ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اسفند ماه با یک هزار و ۱۰۴ قرارداد به ارزش ۱۵۹ میلیارد ریال معامله شد.

معاملات آتی سکه در روز پنج هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۸هزار و ۱۱۶ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، ۶ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان قیمتی متفاوتی همراه شدند، به طوری که ۴ سررسید با نوسان مثبت و یک سررسید با نزول قیمت رو به رو شدند. بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل دی ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۴۲۸ هزار تومان، افت ۰.۰۵درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۴۶۸ هزار تومان رشد ۰.۲۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با نرخ یک میلیون و ۵۰۶ هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۳ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۰۸ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۲۴درصدی رو به رو شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا