تولید نخستین مقطع بیم بلانک کشور در ذوب آهن اصفهان

تولید نخستین مقطع بیم بلانک کشور در ذوب آهن اصفهان

اولین مقطع بیم بلانک (Beam Blank) کشور به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان طراحی و تولید شد.

 

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: بیم بلانک از جمله مقاطع خاص ریخته گری مداوم است که اولین شمش آن با صرف ۳میلیارد ۵۰۰میلیون ریال هزینه در مدت هفت ماه در بخش فولاد سازی تولید شد.
اردشیر افضلی افزود: کاهش مصرف انر‍ژی، افزایش بهره وری و کیفیت محصولات، افزایش حجم وسرعت تولید محصول نهائی، کاهش پاس نوردی، کاهش میزان غلتک مصرفی نوردو قابلیت تولید مقاطع سنگین از جمله تیرآهن بال پهن در سایزهای مختلف از مزایای دستیابی به این موفقیت است.
وی گفت: تمام مراحل طراحی از قبیل تامین مس قالب بر اساس ابعاد مشخص شده و تهیه نقشه های قالب و موبیل سکتور توسط بخش فولاد سازی کارخانه و با دانش بومی متخصصان داخلی انجام شده است.
معاون بهره برداری ذوب آهن تامین نیاز بازار برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، جلوگیری از استفاده تیرورق در اسکلت فلزی ساختمان های بلند مرتبه و جلوگیری از واردات تیر آهن های بال پهن را از دیگر اهداف تولید بیم بلانک بر شمرد.
افضلی افزود: با دستیابی به دانش فنی این تکنولوژی کارخانه ذوب آهن اصفهان قادر است سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تیرآهن بال پهن را تولید و به بازار های داخلی و خارجی عرضه کند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا