رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

کاهش صادرات معادن لرستان

کاهش صادرات معادن لرستان

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از کاهش صادرات معادن در این استان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا صفی خانی در حاشیه کارگروه صادرات غیر نفتی لرستان در خصوص کاهش صادرات معادن استان نیز گفت: صادرات معدنی در سال های گذشته ۷۰ درصد صادرات استان بوده که این امر نشان دهنده خام فروشی در معادن استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه سنگ، کربنات کلسیم و سایر فرآوری های معدنی اتفافات خوبی رخ داده است و معادن و پهنه های معدنی به شرکت هایی واگذار می شود که امکانات فرآوری داشته باشند و ارزش نهایی و صادرات محصولات معدنی استان، حفظ شود.

صفی خانی ادامه داد: خوشبختانه در بحث تنوع کالاهای صادراتی نیز تنوع مناسبی وجود دارد و ۲۵ محصول استان به ۲۳ کشور، صادر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سهم گمرک از صادرات استان اشاره کرد و گفت: از ۱۸۸ هزار تن صادرات وزنی استان در سال گذشته، سهم گمرگ ۲۰ هزار تن یعنی ۱۰.۶ درصد بوده و از نظر ارزشی نیز از ۱۴۰ میلیون دلار سال گذشته سهم گمرک استان ۲۱ میلیون و ۳۳۶ هزار دلار یعنی ۱۵.۲ درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: از نظر ارزشی میزان صادرات گمرک استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۵ درصد کاهش داشته است.

صفی خانی گفت: در زمینه حبوبات و سنگ نیز استان لرستان به عنوان میز معین کشور، معرفی شده و به زودی سیاست گذاری های لازم در این زمینه ابلاغ می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا