نوبخت: دولت 9400 میلیارد ریال به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص داد

نوبخت: دولت 9400 میلیارد ریال به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص داد

سخنگوی دولت گفت: با تصویب امروز هیات دولت، 6590 میلیارد ریال تسهیلات و 2810 میلیارد ریال کمک بلا عوض به خانوارهای زلزله زده کرمانشاه اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، «محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات اجرایی این مصوبه از امروز آغاز می شود و امیدواریم با سرعت و دقت و در کمال آرامش و امنیت انجام شود.

وی با بیان اینکه مصوبات دولت در چهار سرفصل به تفکیک تسهیلات بلاعوض برای مناطق شهری و روستایی اختصاص یافت، اظهار داشت: برای هر خانوار که نیاز به احداث و بازسازی دارند، در مناطق روستایی 25 میلیون تومان و در مناطق شهری 35 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و همچنین برای مناطق روستایی 5 میلیون و مناطق شهری 6 میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص می یابد.

نوبخت گفت: برای خانوارهایی که نیازمند مرمت و تعمیر واحدها هستند 12 میلیون تومان به صورت تسهیلات شهر و روستا داده می شود و 2 میلیون تومان نیز وام بلاعوض داده می شود.

سخنگوی دولت گفت: همچنین با تصمیم دولت سه میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان وام بلاعوض برای خرید مجدد لوزام خانگی به زلزله زدگان پرداخت می شود.

وی درباره اسکان موقت نیز گفت: برای اسکان موقت روستاها 3 میلیون تومان و برای شهرها 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت گفت: براساس مصوبه دولت بانک مرکزی نیز 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای خرید لوازم خانگی و موارد ضروری می پردازد.

وی تاکید کرد: این موارد غیر از مصوبه ای خواهد بود که برای جبران خسارات و بازسازی زیربناها و ابنیه دولتی باید انجام شود که امیدواریم با سرعت و دقت و در کمال آرامش و امنیت انجام شود.

نوبخت اظهارداشت: این مصوبه به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و بانک مرکزی باید 659 میلیارد تومان از طریق نظام بانکی تسهیلات بدهد و 281 میلیارد تومان را نیز سازمان برنامه و بودجه پرداخت کند.

سخنگوی دولت درباره بخشنامه شرایط پرداخت وام زلزله زدگان گفت: بانک مرکزی بخشنامه ای دارد که همه کسانی که زلزله زده هستند و مشکل دارند علاوه بر دوره تنفس، وام های قبلی آنها تا دو سال استمهال می شود.

وی بیان کرد: طوری برنامه ریزی شده که سازمان برنامه بودجه قبل از پایان این ماه همه مبلغ را پرداخت کند گرچه الان موضوع گندمکاران و پرداخت خرید تضمینی گندم تحت الشعاع قرار گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: بر اساس تعهد سازمان برنامه و بودجه، باید 2700 میلیارد تومان باقی مانده خرید تضمینی گندم را پرداخت کنیم و امیدواریم شرکت بازرگانی دولتی همه این رقم را پرداخت کند تا بنابراین 100 درصد خرید تضمینی گندم انجام شود.

نوبخت گفت: در نشست خبری 25 مهرماه اعلام کرده بودم که سازمان برنامه و بودجه تمام مبلغ خرید تضمینی گندم را تا یک ماه آینده پرداخت خواهد کرد و این وعده محقق شد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم 11 هزار و 500 میلیارد تومان بود که 9 هزار و میلیارد تومان پرداخت شده بود و 2500 تا 2700 تومان باقی مانده بود که صد درصد پرداخت شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا