شاخص بورس آسیا کاهش یافت

شاخص بورس آسیا کاهش یافت

شاخص بورس آسیا در روز سه شنبه به دلیل آمار اقتصادی ضعیف چین با روند نزولی شروع بکار کرد؛ در حالی‌که دلار و طلا با مقاومت ارزش خود را حفظ کردند.

 

به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه به دلیل انتشار آمار ناامید کننده اقتصادی چین و همچنین احتیاط سرمایه گذاران نسبت به روند رشد منحنی بازار آمریکا که می تواند نشان از وضعیت اقتصادی ضعیف در این کشور داشته باشد، با کاهش روبرو شد.
در همین حال فروش بخش خرده فروشی چین در ماه اکتبر سال جاری میلادی ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ در حالی‌که بخش صنعتی این کشور از رشد ۶.۲ درصدی بر خوردار بود که هر دو آمار کمتر از پیش بینی های انجام گرفته است.
میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن یک دهم درصد کاهش پیدا کرد و بورس استرالیا هم ۸ دهم درصد روند نزلی داشت. در چین شاخص بورس CSI۳۰۰  ۴ دهم درصد کاهش پیدا کرد؛ اما شاخص بورس نیکی ژاپن ۵ دهم درصد افزایش داشت. 
در آمریکا شاخص بورس وال استریت بالا آمد و داوجونز، اس اند پی ۵۰۰ و نزدک هر کدام به ترتیب با ۰.۰۷ درصد، ۰.۱۰ درصد و یک دهم درصد رشد روبرو شدند؛ در حالی‌که شاخص سهام جنرال الکتریک با ۷ درصد کاهش با یک سقوط آزاد روبرو شد که بیشترین سیر نزولی از زمان بحران رکود اقتصادی بزرگ در ایالات متحده محسوب می شود و چشم انداز سود این شرکت را کاهش داد.
وضعیت بازار جهانی ارز آرام بود و دلار اندک تغییری در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان داشت و به ۹۴.۵۱۰ واحد رسید؛ اما یورو ۰.۰۳ درصد افزایش داشت و به ۱.۱۶۶۸ دلار رسید و پوند انگلیس هم با کمی افزایش به ۱.۳۱۱۳ دلار رسید؛ ضمن اینکه دلار در برابر ین ژاپن روندی یکنواخت داشت و هر دلار در برابر ۱۱۳.۶۸ ین معامله شد.
همچنین افزایش اوراق بهادر در آمریکا و رسیدن آن به بیشترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر، خرید دلار را با پول قرضی ارزهای نرخ پایین مانند ین و فرانک سوئیس جذاب تر می کند.
بر پایه این گزارش، قیمت منطقه ای طلا با روندی یکنواخت به یکهزار و ۲۷۶ دلار و ۸۳ سنت در هر اونس رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا