نگاهی بر عملکرد شش ماهه سیمان خزر

نگاهی بر عملکرد شش ماهه سیمان خزر

کاهش تولید کلینگر، تولید سیمان، فروش، و همچنین کاهش هزینه های مالی و عمومی و بهای تمام شده موجب تغییر پیش بینی های سال 96 سیمان خزر نسبت به اطلاعیه قبلی شد.

شرکت سیمان خزر عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 230 میلیارد ریال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت سیمان خزر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی شده مبلغ 354 ریال اعلام کرد و طی شش ماه با اختصاص مبلغ 284 ریال سود به ازای هر سهم معادل 80 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد. بر اساس گزارش منتشر شده این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 914 درصد افزایش داشت.

گفتنی است "سخزر" در شش ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 28 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و معادل 9 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

این شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال مالی 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی اعلام کرد.

بر این اساس، کاهش تولید کلینکر به میزان 8 درصد، کاهش تولید سیمان به میزان 9 درصد،کاهش مبلغ فروش به میزان 15 درصد، کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته به میزان 9 درصد، کاهش هزینه های عمومی ، اداری و تشکیلاتی به میزان 14درصد و افزایش هزینه های مالی به رقم 30 درصد ناشی از تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی است.

شایان ذکر است، با قطعی شدن تبدیل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی به ریالی (موضوع آئین نامه اجرایی ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر)، آثار مالی مبلغ مشوق (مابه التفاوت) این امر به میزان 82 میلیارد ریال از بهای تمام شده دارائی ثابت مشهود کسر و نیز استهلاک انباشته آن نیز از سال 92 به مبلغ 34 میلیارد ریال متناسب با مبلغ برگشتی تعدیل و به حساب درآمدهای غیرعملیاتی منظور شده است .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا